[WIP] Sandcrawler minifig-skala

Startat av Claude76, 04 Maj 2026 kl. 21:56

Föregående ämne - Nästa ämne

swemixon

Ja vilket projekt alltså! Kul att se det växa fram. Kämpa på @Claude76 ! (y)

CopMike

Det blev jättebra med det tile:ade golvet, håller verkligen med! Det är en best som växer fram, höjden som du visar med kontrollrummet är galen ;D! Hoppas du njuter av processen för det är ju medan man äter lördagsgodiset som det är som bäst, inte när påsen är slut ;)!

swestar

Ser riktigt bra ut så här långt!
"LEGO is my drug of choice" — +1 på den.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Anders67

Wow, det byggs och det blir stort! Inte dålig fart 😉

Magnus den store

Mäktigt bygge du gett dig i kast med. Ska du bara bygga en Sandcrawler? Bara och bara är lite dumt uttryckt när den är nån meter lång.  ;D  Kommer den kompletteras med en sandhög som den kör på också?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Claude76

Citat från: swemixon skrivet 16 Juni 2026 kl. 07:09Ja vilket projekt alltså! Kul att se det växa fram. Kämpa på @Claude76 ! (y)
Tack så mycket! Härligt med påhejningar, då får man energi :) 

Citat från: CopMike skrivet 16 Juni 2026 kl. 18:44Det blev jättebra med det tile:ade golvet, håller verkligen med! Det är en best som växer fram, höjden som du visar med kontrollrummet är galen ;D! Hoppas du njuter av processen för det är ju medan man äter lördagsgodiset som det är som bäst, inte när påsen är slut ;)!
Tack! Ja, gottegrisar är vi väl allihopa :)  Så påsen tar slut till sist. Men då får man köpa mer, det är sen gammalt.
Och i det här fallet så får man väl bygga till runt om.

Citat från: Anders67 skrivet 16 Juni 2026 kl. 19:22Wow, det byggs och det blir stort! Inte dålig fart 😉
Jo, det blir ju det  ;D Ska bli intressant att lyfta runt på den sen :o  Blir några kilo. Kanske inte Lex Rivendell då den går igenom ett dörrhål, men kanske får ta till en palldragare.

Citat från: Magnus den store skrivet 16 Juni 2026 kl. 22:10Mäktigt bygge du gett dig i kast med. Ska du bara bygga en Sandcrawler? Bara och bara är lite dumt uttryckt när den är nån meter lång.  ;D  Kommer den kompletteras med en sandhög som den kör på också?
Hahaha! Jag förstår vad du menar  ;D 
Jo, jag har lite tankar och planer för den. på sikt. Men det kan dröja ett tag. 
Behöver bygga upp ett förråd av bitar i rätt färg först. Host, host, tan, host!
(finns risk att jag tar lite inspiration från en viss känd "sandhög". Med förhoppning om tillåtelse förstås).
Lego is my drug of choice

Claude76

Bygget fortskrider :)

Har haft lite annat att stå i så bygget och uppdateringarna har fått kliva åt sidan igen.
Men nu har jag byggt klart samtliga lösa paneler och takbitar.
Nästa steg är att ge mig på resten av insidan och den yttre delen av motorn innan panelerna sätts på plats.
Ska göra om lite smågrejer som jag inte är helt nöjd med på det som är byggt redan, nu när det fått stå och marinera lite.

Har även till slut kommit på en idé för det tomma utrymmet under kontrollrummet.
Så jag ska försöka spåna lite på det och böra en basmodell i Studio.

Tur att man gått på semester.

Lite bilder:

Bakre sidopaneler
20260708_000108.jpg

några takdelar
20260708_000114.jpg
20260708_000117.jpg
20260708_000121.jpg

Frontporten
20260708_000128.jpg20260708_000151.jpg

Ha en fantastisk byggmester!

Lego is my drug of choice

Illuwatar

Imponerande - svårt att se skalan på foton. Ska bli intressant att se denna på nästa utställning...

Hur många spruckna bruna bitar har du drabbats av? Verkar vara ett relativt vanligt problem (har själv drabbats av plates som bara gått i oönskade smådelar).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

CopMike

Jag blir grymt sugen på choklad när jag ser dina magiska stora plattor <3! Ska bli kul att se dom på plats (y)!