[WIP] Sandcrawler minifig-skala

Startat av Claude76, Igår kl. 21:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Claude76

Det har tagit sin tid men nu startar jag min WIP-tråd för bygget av min version av Sandcrawlern.
Som jag nämnde för de jag pratade med på stora eventet -26 så har jag köpt en Studio-fil av en på Rebrickable.
Jag har sedan under ca 2 års tid brytit ner den i mindre delar/filer (28st för att vara exakt).
Under detta arbete har jag även gjort vissa ändringar på ursprungsmodellen.
Dels på grund av att vissa delar varit för dyra/svåra att få tag i och dels för att jag tycker att en annan lösning varit bättre.
Jag kommer med största sannolikhet även göra ändringar under byggandets gång.

Efter att jag gjort klart filerna och skapat byggbeskrivningar på samtliga påbörjades inhandlandet av de ca 14 000 bitar som behövs.
Det har tagit ytterligare ca 3-4 år (ekonomi, tid och andra projekt har påverkat).
Jag har även som en extra buffert byggt upp ett större lager av Reddish Brown för att ha vid kommande modifieringar.
Och för eventuella brittle brown tillfällen (har redan stött på 2st  :-X )

Jag började så smått att bygga på den här på stora eventet med att bygga de fyra hjulbaserna, men slog stopp redan där då jag i min inventering missat att ta vissa bitar x4 (bitarna fanns, men kvar hemma).
Inte lätt att hålla isär 28st olika filer och tänka rätt när man sitter långt in på småtimmarna :)

Hursomhelst, nu är jag igång och ska försöka hålla tempot uppe.

Bifogar några bilder på de färdiga hjulbaserna samt delar av skrovet mellan hjulen.
PS.
@CopMike  Jag har bytt ut de färgglada Technic-hjulen mot svarta som du föreslog, fanns på BaP till bra pris (billigare är någon på Bricklink).

/Claude76

20260420_225313.jpg
20260420_225319.jpg
20260420_231255.jpg
Lego is my drug of choice

swestar

Ska bli mycket trevligt att följa. :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte

Wow, det blir en feting det där! Har du bunkrat jawor också?  :)

Joacim

Åh stort projekt ser fram emot att följa det!

Anders67

Kul, det böir kul att följa!

MartinD

Riktigt spännande. Har alltid älskat sandcrawlern av någon anledning. Ful men mäktig typ ;D

CopMike

så kul att höra om ditt upplägg och se hur hårt du spänner bågen ;D <3! Ser fram emot att se hur det framskrider (y)!