Glup Bricko - Ny Star Wars-tävling!

Startat av o0ger, 02 Maj 2026 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Vad vore May the fourth utan en Lego Star Wars-tävling! Det tyckte några Lego-byggare och startade en LEGO-tävling:

Kategorierna släpps i övermorgon. Alltså 4/5. Däremot vet vi att tävlingen kommer avgöras genom att en jury utser de bästa byggena. Här är domarna:

Man kan delta i tävlingen via Flickr: https://www.flickr.com/groups/14885909@N25/
Eller Discord: discord.gg/rBYnjZVuRV
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Spännande!  :D
Kan bli ett skepp till...
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Här är kategorierna:

The Coruscant Underworld - Figbarf

The Cantina Vignette - Vignette från en valfri bar

Iconic Creatures - Bygg en välkänd varelse

Vehicles of the Old Republic - Bygg ett fordon från the Old Republic

Rise and Fall of the Empire  - Hitta en partner och bygg två scener från samma planet
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: swestar skrivet 06 Maj 2026 kl. 18:13Någon som startat upp något? :)
Nja, jag hade tänkt bygga ett skepp, men blev osugen när det skulle vara Old Republic.

Myko

Jag tänker nog inte bygga något, men jag uppskattar meme:n tävlingens namn refererar till.

swestar

Klar med mitt bidrag till temat Vehicles of the Old Republic. Det blev ett eget fordon inspirerat hmm... av Basilisk War Droid, och av bara farten växte det fram en liten hangar runt det också. ;)
Har även börjat experimentera lite med belysning.
Återstår bara att få ihop en vettig bakgrundshistoria – vilket kanske blir den största utmaningen med mina begränsade Star Wars kunskaper.  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram