[MOC] Skivomslag Future Islands - From a Hole in the Floor to a Fountain of Youth

Startat av Double00, 22 April 2026 kl. 11:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Double00

Även jag hoppar på april månads största trend och bygger ett skivomslag! Jag har kört på en lite nyare album från ett av mina topp 5 favoritband. Det är såpass nytt att det inte kommer ut förens om exakt en månad.

Detta är då ett digitalt bygge, och nu återstår det att beställa massa 2x2 round brick, round plates samt round tiles i så många färger som möjligt och se vad som passar bäst mot förlagan.

future-islands_3.png

Förlagan:

0043551863_10.jpg

CopMike

Double00

Citat från: CopMike skrivet 23 April 2026 kl. 18:34Riktigt snyggt, ska bli kul att se i 3D (y)!
Tack  <3

Ska erkänna att även jag tycker det ska bli spännande. Vet inte ens om det är tekniskt möjligt att fota så att stolparna lägger sig på samma sätt som på förlagan. I studio fick jag inte till det! 

o0ger

Jag tycker inte att du ska lägga stolparna ner. Att stolparna står upp ur skivomslaget är en fantastisk LEGO-fierad tolkning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Double00

Citat från: o0ger skrivet 23 April 2026 kl. 20:28Jag tycker inte att du ska lägga stolparna ner. Att stolparna står upp ur skivomslaget är en fantastisk LEGO-fierad tolkning.
Det är jag som uttrycker mig dåligt bara, stolparna ska givetvis stå rakt upp från basen (basplattan). Det är så jag tolkar skivomslaget, även om det återges i 2D. 

Men det jag hade velat försöka är att få till ett foto av LEGO-bygget (det i 3D som ännu inte finns) som ser ut som det faktiska skivomslaget. 

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!