Digital instruktion

Startat av Tunnan, 11 April 2026 kl. 20:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Tunnan

Jag kan hamnat fel och de kan finnas en tråd om detta utan min kunskap men hur gör alla ni i stugorna som jag använder digitala instruktioner när vi bygger med de olika färger som datorn samlar som en? 
Jag började med digitala instruktioner för ett tag sen och funkat kanon ända tills nu när jag håller på med 910057 och de gröna nyansera på löv ser exakt samma ut??  Har vi några bra tips för att sätta rätt eller handlar det om att chansa, blunda och hoppas? 

Anders67

Är inte riktigt med hur du menar, men färgerna anges för en bit i färgväljaren och där framgår färgen på biten

Eller

Menar du färgen på biten IRL det är väl där som ByStefn, Albin och Skafte säger att det är bra att samla på sig bitar i olika färger att ha som jämförelser!

Tunnan

Citat från: Anders67 skrivet 12 April 2026 kl. 10:23Är inte riktigt med hur du menar, men färgerna anges för en bit i färgväljaren och där framgår färgen på biten

Eller

Menar du färgen på biten IRL det är väl där som ByStefn, Albin och Skafte säger att det är bra att samla på sig bitar i olika färger att ha som jämförelser!
Ja det är två olika färgers grön på ankfötterna och superknepigt att se skillnaden märker jag sen jag gick över till att ha instruktionerna digitalt.
(Såg nu att bilden ej kom med ursprungs inlägget så förstår att det blev oklart, bifogar den här)

Anders67

Ja inne i studio kan det vara riktigt svårt, då måste man markera biten för att se vilken färg den har vanlig grön och bright green är väldigt lika!

Tunnan

Citat från: Anders67 skrivet 12 April 2026 kl. 15:44Ja inne i studio kan det vara riktigt svårt, då måste man markera biten för att se vilken färg den har vanlig grön och bright green är väldigt lika!
Ja verkligen, kanske skulle fundera på att lägga in färgnummer i instruktionerna så men  lätt kan utläsa vilken som är vilken?