SBC April 2026 - Bar arm down

Startat av Leidermark, 07 April 2026 kl. 14:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Leidermark

Månadens bit blir 3661, Plate, Round 1 x 1 Open Stud with Bar Arm Down. Den har funnits sen 2023 och finns i 71 set samt 4 olika kulörer.

Lycka till och må bäste klossare få välja nästa bit! 

Lego Plate, Round 1 x 1 Open Stud with Bar Arm Down

Regler:
  •     Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  •     Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  •     Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  •     Posta max tre bilder i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  •     Bilderna ska postas innan 23:59 30/4.
  •     Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  •     Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit, se wiki för tidigare bitar = https://swebrick.se/wiki/index.php/Swebrick_Brick_Challenge

iConloc

Just den biten satt jag och höll i igår med tanken, den här skulle passa som månadens bit ;D

janhansson

Ett gammalt kretskort 

kretskort.jpg

byStfn

Exakt ett år efter min Beaker i SBC så kommer nu:

Gonzo från Mupparna

Mest troligt att jag kanaliserade min inre @Byggi efter förra helgens Swebrick-event. Tack Loke för att du väcker liv i en gammal trött Klossmagiker  <3  

Leidermark

Inte långt kvar på april och månadens bitutmaning!

Fler intressanta, roliga och bra byggen eftersökes!