[MOC] Skivomslag Duran Duran - Rio

Startat av Jenny242, 06 April 2026 kl. 09:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Jenny242

Dags att visa mina skivomslag, vissa av er såg dem på utställningen i Örebro förra helgen. Först ut är Rio med Duran Duran. Älskar hela albumet och designen på denna skiva. Jag och min man gifte oss dessutom till en av låtarna på skivan (the Chauffeur i pianoversion). (På 80-talet hade jag en crush på Nick Rhodes 😂).

IMG_1688.jpg

Jenny242
Region Hufvudstaden

Jenny242

Citat från: Jemanuelson skrivet 06 April 2026 kl. 09:48Mycket tjusigt, @Jenny242 !
Tack snälla! Var svårt att få till hennes förföriska ögon 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

CopMike

Också riktigt fint klossat Jenny <3!

Tektor

Världens bästa pop-skiva enligt tidningen Classic Pop.

Nån som ska se dom på Globen i oktober?
Jag har levt med dåligt föräldrasamvete sedan 2023 eftersom jag inte tog Loke på Depeche Mode*, så jag var helt enkelt tvungen att gå på Duran Duran för att läka såren.

*("Nä, dom är trötta gubbar nuförtiden, Dave bara grymtar och dom har en 'duktig' trummis som jammar sönder låtarna." Sen visade det sig att dom tydligen var bättre än på många många år.)

Jenny242

Citat från: Tektor skrivet 09 September 2026 kl. 16:03Världens bästa pop-skiva enligt tidningen Classic Pop.

Nån som ska se dom på Globen i oktober?
Jag har levt med dåligt föräldrasamvete sedan 2023 eftersom jag inte tog Loke på Depeche Mode*, så jag var helt enkelt tvungen att gå på Duran Duran för att läka såren.

*("Nä, dom är trötta gubbar nuförtiden, Dave bara grymtar och dom har en 'duktig' trummis som jammar sönder låtarna." Sen visade det sig att dom tydligen var bättre än på många många år.)

Jag ska se dem på Globen efter att ha sprungit Förbifarten-loppet på dagen :) 

Och DM 2023 var väldigt bra, synd att ni missade 😅
Jenny242
Region Hufvudstaden

ArfMan

.... nu blev jag sugen på Duran Duran konsert ... ;)

MrUzagi

... och jag på Depeche Mode-konsert ...

CopMike

Citat från: Jenny242 skrivet 09 September 2026 kl. 16:32Jag ska se dem på Globen efter att ha sprungit Förbifarten-loppet på dagen :)

Och DM 2023 var väldigt bra, synd att ni missade 😅
Samma här - först springa, sedan digga <3!

ArfMan

Citat från: CopMike skrivet 09 September 2026 kl. 21:06Samma här - först springa, sedan digga <3!

... och nu är jag även sugen på att springa  ;D...

Tektor

Citat från: Jenny242 skrivet 09 September 2026 kl. 16:32Jag ska se dem på Globen efter att ha sprungit Förbifarten-loppet på dagen :)

Vi tänkte springa i lite skivbutiker först. :)
Då syns vi i Globen!
(Jo, jag börjar tänka som en lantis efter 15 år på Gotland)