Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vattentorn

Startat av Mirandir, 05 Juli 2011 kl. 21:31

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Bravo! Ett riktigt imponerande bygge där jag tycker att interiören är en riktig fullträff.

eiffelben

Riktigt stiligt! Modellen är helt översållad med intressanta och inspirerande detaljer!
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Tobbe Arnesson

Riktigt snyggt som sagt, jag är nog ändå mest imponerad att du orkade slutföra ett så utdraget bygge!
Blogg: Robotkampen

Mirandir

Så har man varit och pillat lite detaljer på fasaden baserade på AndersI:s feedback. Bifogar en bild på det nuvarande utseendet. glipan över det stora dekorativa valvet behöver jämnas till lite men det kräver en ganska omfattande rivning som jag inte hade tid med ikväll...

Tyvärr så är det så att glipan i punkt 3 inte går att åtgärda förrens Lego släpper en sådan här utan plupp på ovansidan...

Sen så la jag till två bilder i första posten. Kamerabatteriet dog innan jag hann ta dem i tisdags. Det är dels en andra vinkel från våning två och dels en översiktsbild på våning 1 där man ser hur trångt om saligheten det är där...

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 Juli 2011 kl. 13:21
jag är nog ändå mest imponerad att du orkade slutföra ett så utdraget bygge!

Jag med!!  ;D
Legobloggen: http://legobloggen.com

shutter

Nu vet jag var vattenhästarna fick sitt vatten ifrån...

Utöver imponerande LEGO-bygge värdesätter jag historian bakom vattentornet. Tänk vad detaljerat. Avloppsrör och element i huset för att inte tala om dubbla sektioner i vattentanken.

Otroligt!

AndersI

Nu när jag har sett tornet live måste jag tillägga att bilderna inte gör det rättvisa. Man ser visserligen att det är ganska stort, men man fattar ändå inte hur STORT det är!

Ett bygge väl värt att visas upp på något större event! Om än lite svårt att stoppa ner i packningen. ..
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Mirandir

Citat från: AndersI skrivet 01 Juli 2012 kl. 22:23
Nu när jag har sett tornet live måste jag tillägga att bilderna inte gör det rättvisa. Man ser visserligen att det är ganska stort, men man fattar ändå inte hur STORT det är!

Ett bygge väl värt att visas upp på något större event! Om än lite svårt att stoppa ner i packningen. ..

Ja, "Den är större än vad jag trodde.", säger alla som först sett tornet på bild och sen ser den i verkligheten. Den lär väl få hänga med på nått större evenemang när det blir något sådant lite (läs mycket) närmare. Dock lär den få hänga med till Nordsken 2. Och då har den förmodligen fått en "kompis" som med lite tur är färdig på en månad... :D
Legobloggen: http://legobloggen.com

carlmagnuso

mania_c

Visade kollegorna detta bygge i väntan på att jag hittade mitt  senaste. Både jag och de är väldigt imponerade av ditt bygge! Riktigt detaljrikt och har verkligen den där "gamla verkstads/fabrikslokal"-känslan fast bitarna är blanka och nya ;)

9/10 studs!