Collectable Minifigure Serie 29

Startat av Anders67, 01 April 2026 kl. 09:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 01 April 2026 kl. 18:39Klockren l*****k-bit ju. Minimum 300 st.

Den lär tyvärr behöva ingå i ett vanligt set först.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Studley Heinsbergen

Citat från: Magnus den store skrivet 01 April 2026 kl. 19:11Den lär tyvärr behöva ingå i ett vanligt set först.

@AI-Benny is this true?

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Förresten, någon som vet om FIFA på något sätt är inblandade i CMF-fotbollsspelaren eller hela denna serie? Kan tänka mig att tex designen på själva fotbollen är licensierad.  

(Jag tänkte att det kan vara bra att veta om man bestämt sig för att bojkotta den organisationen. Vi behöver dock inte diskutera om man SKA bojkotta FIFA, det kan vi ta utanför det här forumet.)

Kvarnbacka

Citat från: Eriol skrivet 03 April 2026 kl. 09:09Förresten, någon som vet om FIFA på något sätt är inblandade i CMF-fotbollsspelaren eller hela denna serie? Kan tänka mig att tex designen på själva fotbollen är licensierad. 

(Jag tänkte att det kan vara bra att veta om man bestämt sig för att bojkotta den organisationen. Vi behöver dock inte diskutera om man SKA bojkotta FIFA, det kan vi ta utanför det här forumet.)
Vet inte, men gissar att FIFA inte har något med designen på bollen och CMF-målvakten att göra. Det är inte den officiella VM-bollen i alla fall.

byStfn

Citat från: Kvarnbacka skrivet 04 April 2026 kl. 18:38Vet inte, men gissar att FIFA inte har något med designen på bollen och CMF-målvakten att göra. Det är inte den officiella VM-bollen i alla fall.
Loggan på bollen är LEGOs egna logga för div. sport, så det är ingen licens inblandad är min 100% kvalificerade gissning. Det skulle dessutom märkas på kartongen rätt rejält om så var fallet. 

Kvarnbacka

Citat från: byStfn skrivet 08 April 2026 kl. 10:47Loggan på bollen är LEGOs egna logga för div. sport, så det är ingen licens inblandad är min 100% kvalificerade gissning. Det skulle dessutom märkas på kartongen rätt rejält om så var fallet.
Bra med kompletterande expertkunskaper.  :)

janhansson

Citat från: byStfn skrivet 08 April 2026 kl. 10:47Loggan på bollen är LEGOs egna logga för div. sport, så det är ingen licens inblandad är min 100% kvalificerade gissning. Det skulle dessutom märkas på kartongen rätt rejält om så var fallet.
En liten följdfråga på detta av ren nyfikenhet - Har LEGO någonsin haft med enskilda licensierade figurer i CMF-serier? 
(Hela serier från en franchise är ju inget skumt, men jag tänker mig att licenshavarna inte skulle gilla att bli ihopblandade med annat...)

byStfn

Citat från: janhansson skrivet 09 April 2026 kl. 10:24En liten följdfråga på detta av ren nyfikenhet - Har LEGO någonsin haft med enskilda licensierade figurer i CMF-serier?
(Hela serier från en franchise är ju inget skumt, men jag tänker mig att licenshavarna inte skulle gilla att bli ihopblandade med annat...)

Nä, därav behovet av hela licensserier tänker jag. Ponera att varje CMF-serie istället skulle innehålla en Disney-fig, en DnD, en Marvel osv - det skulle ganska snabbt balla ur med de icke-licenserade figurerna osålda... Plus brand-osämja i stil med "vi vill inte synas med detta varumärke" osv.

Odidoma

Toppenserie enligt mig🙌🏼

Herr Syri

Citat från: Anders67 skrivet 01 April 2026 kl. 13:40Håller med om nya tillbehören och gillar även nya pistol/kniven, bastuban
MEN
En enhörning istället för en minifigur - det är ju inte OK!
;D
Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink