Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Museet

Startat av Bokeslundsparken, 14 Mars 2026 kl. 19:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Citat från: Lähnn skrivet 15 Mars 2026 kl. 20:15Väldigt fint bygge!
Vakten är strategiskt placerad vid dyraste grodan  ;D

Tack! Precis, det gäller ju att ha dyrgriparna under bevakning!

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 15 Mars 2026 kl. 20:24Oj, wow! Ser fram emot att få se detta IRL snart.

Citat från: Joyride skrivet 16 Mars 2026 kl. 06:53Rolig idé och snyggt genomförande!

Citat från: Tunnan skrivet 16 Mars 2026 kl. 07:20Snyggt, ska definitivt kollas närmare på nästa helg.

Tackar! Det ska bli kul att visa upp det i Örebro och för en gångs skull kunna svara ja på frågan om jag byggt insidan också!
In vino veritas.

T-86

Snyggt, kul och välbyggt! Fråga från en amfibie-novis (som även är för lat för att googla men gladeligen skriver en lång fråga samt inte kan räkna utifrån fotona 😂) hur många grodor har släppts?
Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM

Bokeslundsparken

Citat från: T-86 skrivet 16 Mars 2026 kl. 10:11Snyggt, kul och välbyggt! Fråga från en amfibie-novis (som även är för lat för att googla men gladeligen skriver en lång fråga samt inte kan räkna utifrån fotona 😂) hur många grodor har släppts?

Tack! Att räkna från fotona är inte lätt!
Det finns 18 färger vad jag vet varav två ( black och bright light yellow ) är släppa i år och dessa har jag inte skaffat än.
In vino veritas.

Jesperrydhog

Bra jobbat.  Lite kultur göra inte ont.  (y)

LToming

Riktigt roligt att beskåda i Örebro! :D 
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Bokeslundsparken

Citat från: LToming skrivet 02 April 2026 kl. 11:59Riktigt roligt att beskåda i Örebro! :D
Tack!
Det var kul att få visa upp också. Många besökare kollade insidan lite snabbt, gick till framsidan och såg skylten och sen tillbaka igen för att leta efter grodor!
In vino veritas.

Bokeslundsparken

Idag fick jag ytterligare bevis på att medlemmarna i vår förening är underbara. I brevlådan låg en donation till museet!
Stort tack Fredrik @Lähnn 
20260528_174607.jpg
In vino veritas.

CopMike

Grodor i brevlådan, den var ny ;D!

Joyride

Citat från: CopMike skrivet Idag kl. 05:36Grodor i brevlådan, den var ny ;D!

Tur det inte var 53119 😎
Instagram: joyride_bricks