Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Museet

Startat av Bokeslundsparken, 14 mars 2026 kl. 19:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Jag har sedan jag blev afol sagt att jag inte ska samla på något, inte bitar, set eller färger. Men...
Tydligen så hade jag nästan alla grodor och de jag saknade var lätta och relativt billiga att få tag på.
För att motivera samlingen tänkte jag att jag skulle bygga någonting med den som utgångspunkt och idén om ett museum var född.
När jag började hade jag ingen riktig plan utan mer olika tekniker och stilar jag ville testa. Att bygga hus med inredning var nytt för mig och väldigt inspirerande. Under tiden som jag har byggt så har det tillkommit grodor i två nya färger men jag har inte köpt dessa än utan avvaktar lite rimligare priser. Dock så är snickarna igång och bygger en till monter!

M2.jpg

M5.jpg

M6.jpg

M7.jpg

M8.jpg

M3.jpg

M4.jpg

In vino veritas.

Klas Almqvist

Lika grymt som vanligt!

BrickMe

Tjusigt bygge, gillar b. la bjälkarna i taket :D

Jenny242

Oh så fint! Jättekul med ett museum till! Hoppas du tar med det till Örebro, så vi kan spana in varandras museum :) !
Jenny242
Region Hufvudstaden

Magnus den store

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 14 mars 2026 kl. 19:20Jag har sedan jag blev afol sagt att jag inte ska samla på något, inte bitar, set eller färger. Men...
Tydligen så hade jag nästan alla grodor och de jag saknade var lätta och relativt billiga att få tag på.
För att motivera samlingen tänkte jag att jag skulle bygga någonting med den som utgångspunkt och idén om ett museum var född.

Fyndigt men logiskt bygge till en samling. Risken finns att du öppnat dammluckorna.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Bokeslundsparken

Citat från: Klas Almqvist skrivet 14 mars 2026 kl. 19:23Lika grymt som vanligt!

Citat från: BrickMe skrivet 14 mars 2026 kl. 19:27Tjusigt bygge, gillar b. la bjälkarna i taket :D

Tackar!

Citat från: Jenny242 skrivet 14 mars 2026 kl. 19:39Oh så fint! Jättekul med ett museum till! Hoppas du tar med det till Örebro, så vi kan spana in varandras museum :) !

Tack! Ja bygget ska med till Örebro så det ser jag fram emot. Egentligen så kanske konsthall är en mer korrekt beskrivning men skylten blev så bra!

Citat från: Magnus den store skrivet 14 mars 2026 kl. 19:59Fyndigt men logiskt bygge till en samling. Risken finns att du öppnat dammluckorna.

Tack! Känner ingen lust till fler samlingar än iaf, jag har redan känt av svårigheten att vara komplett.
In vino veritas.

Skafte

Väldigt fint bygge, men idén med ett grodor i alla färger-museum är en av de bästa påhitten jag hört!  (y) (y) (y)

Jesperrydhog

Jo den var riktigt fint byggt. (y)

Bokeslundsparken

Citat från: Jesperrydhog skrivet 14 mars 2026 kl. 20:28Jo den var riktigt fint byggt. (y)

Citat från: Skafte skrivet 14 mars 2026 kl. 20:24Väldigt fint bygge, men idén med ett grodor i alla färger-museum är en av de bästa påhitten jag hört!  (y) (y) (y)

Tackar! Kul att få tummar upp från en profilerad färgsamlare!
In vino veritas.

Bokeslundsparken

Citat från: Jemanuelson skrivet 14 mars 2026 kl. 21:22Fantastiskt bygge! Och så trevligt att få se det IRL

Tack! Det var ju ett gäng som fick en förhandsvisning på träffen här, trevligt!
In vino veritas.

Lähnn

Väldigt fint bygge!
Vakten är strategiskt placerad vid dyraste grodan  ;D

Studley Heinsbergen

Oj, wow! Ser fram emot att få se detta IRL snart.

Joyride

Rolig idé och snyggt genomförande!
Instagram: joyride_bricks

Tunnan

Snyggt, ska definitivt kollas närmare på nästa helg.