Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Cow Tools

Startat av Godtfred, 19 Januari 2026 kl. 21:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

CowTools.png

(Apropå dagens stora nyhet.) Dom som känner igen originalet, dom vet...

Lähnn

Referenser till Gary Larson är alltid kul  ;D

Tektor

Snyggt!
Bland det svåraste som finns: att designa saker som inte ska se ut som saker.
Jag har för mig att Gary Larson har berättat att han fick förvirrade frågor om verktygen i bilden eftersom ett av dom såg ut som en fogsvans.

Du lyckades bättre än originalet!
:)

Godtfred

Så här i efterhand skulle jag nog enbart lagt dit en kvast som verktyg. Det som Veronika använder.

MrUzagi

Jag har sett stripen från Far Side flera gånger (även om jag inte mindes den förrän jag följde länken), men har nog aldrig reflekterat över att något i Far Side skulle vara något annat än lätt absurt och framförallt humoristiskt.

Det känns extra roligt på något sätt att just den här skulle ha frammanat så mycket kontrovers för att folk vill försöka läsa in mer betydelse än som finns i saker. ;D

Selander

Du har fångat Gary Larson stilen fint tycker jag  (y)

Tektor

Citat från: MrUzagi skrivet 20 Januari 2026 kl. 11:47Det känns extra roligt på något sätt att just den här skulle ha frammanat så mycket kontrovers för att folk vill försöka läsa in mer betydelse än som finns i saker. ;D

Ja, problemet var väl att folk inte fattade skämtet - eller trodde att dom inte hade fattat skämtet - eftersom det låg en fogsvans där. Vilket visar hur svårt det är att designa ett föremål som inte ser ut som ett föremål :)