Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mandalas

Startat av Lilypiece, 12 November 2025 kl. 14:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Lilypiece

Färgglada mönster gör en glad i höstrusket. Här är två lego-mandala-tavlor som jag gjort. 

En mandala är ett geometriskt mönster som används som ett andligt verktyg för meditation och fokus inom hinduismen och buddhismen.

mrlind

Vackert, stiligt och harmoniskt.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Emma

Vilket pill! Verkligen snyggt!
Region Mitten

Jenny242

Älskar färgerna! Passar bra i Wicked-yran som är nu oxå 💚🩷
Jenny242
Region Hufvudstaden

Anders67

Härlig mix av färgtoner! 👏👏👏

Lähnn

Jättefint!
Känner direkt harmoni  :)

Bokeslundsparken

Mycket vackert!
In vino veritas.

FredrikLarsson

Fantastiskt fint!

TexGordon

Väldigt fint och kul att se mer abstrakt byggande!  :)

MrUzagi

Mycket trevligt att se.

I mitt favoritspel på mobilen, Nonograms Katana (typ som sudoku med färger), så är kategorin med mandalas och andra mönster det jag tycker bäst om.

Det påminner mycket om fraktaler också, vilket är en annan favorit.

Lilypiece

Tack allesammans.

Ju mer jag kollar på den gröna dock, desto missnöjdare blir jag med den. Den blev inte lika bra dom den rosa. Tror jag kommer skrota den och göra en ny! Kanske med andra färger.

Godtfred

Citat från: Lilypiece skrivet 19 November 2025 kl. 10:44Ju mer jag kollar på den gröna dock, desto missnöjdare blir jag med den.
Intresserad, vad är du missnöjd med? Är den för ljus mot bakgrunden eller något annat?

Lilypiece

Citat från: Godtfred skrivet 19 November 2025 kl. 15:36Intresserad, vad är du missnöjd med? Är den för ljus mot bakgrunden eller något annat?
Det var svårare att få till en snygg symetri hela vägen ut med bara 6 armar i mitten istället för 8 som den rosa har. 

Det jag stör mig mest på är att formen på hela mönstret (ytterkanten) inte är cirkelformad utan mer kantig, och jag tycker inte heller att jag fick till samma kontrast mot bakgrunden som du är inne på, med den ljusgröna lime-färgen i mitten. 

Det har ju lite att göra med vilka bitar jag har hemma men skall nog testa en ny variant med andra färger ändå.