SBC Oktober 2025 - 1x1 round plate with bar

Startat av Byggi, 06 Oktober 2025 kl. 19:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Byggi

Swebrick Brick Challenge

Månadens bit är en av mina favoritbitar att använda när jag bygger karaktärer. Ska bli spännande att se hur ni använder den. Biten kom 2017 och är 32828 "Bar 1L with 1x1 round plate with hollow stud". Finns i nuläget i 952 set gjord i 16 olika färger.

Regler:
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt 31/10.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit.

Mina signaturbyggen är levande mat som blir utsatta för olika missöden men andra uttrycksfulla karaktärer förekommer också. https://www.instagram.com/byggi_l?igsh=bGx2NXhmN3Jldmth&utm_source=qr

narwo

Tröttis BiBi börjar dagen med pannkakor

BiBi v2_2.png

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Byggi

Citat från: Wolcker skrivet 06 Oktober 2025 kl. 20:43antar det är 31/10 =)
Sorry. Tänkte inte på det när ja kopierade in texten. 
Mina signaturbyggen är levande mat som blir utsatta för olika missöden men andra uttrycksfulla karaktärer förekommer också. https://www.instagram.com/byggi_l?igsh=bGx2NXhmN3Jldmth&utm_source=qr

Stigge72

Citat från: narwo skrivet 06 Oktober 2025 kl. 20:25Tröttis BiBi börjar dagen med pannkakor

BiBi v2_2.png
Nappen är en sån dots-pryl, va?

MrUzagi

Byggi

Här kommer Någon typ av tusenfoting som lite inspiration!

Godtfred

Espressohörnet: E61-baserad bryggare, kaffekvarn och stamp med tillhörande matta:

IMG20251015182921.jpg

Bara jag som kallar biten för espressohandtaget? Så valet av bygge var inte svårt. Två LBG för vatten- & ångrör och en svart till filterhållaren med handtag.

Studley Heinsbergen

En lite snabbt ihopslängd Myran av Arne Jacobsson. Eller rentav en kopia, eftersom jag inre fick med den lilla midjan på ryggstödet. Hur som helst, postar av ren princip eftersom det var min första idé och jag byggde färdigt, warts and all.

Det kommer ett bättre bygge från mig i tråden så småningom!

Byggi

"Slottssalen" 
Här kommer ett till inspirationsbygge! Biten användes 25 gånger. 

Studley Heinsbergen

Okej, här kommer bygget jag egentligen ville posta (men var tvungen att beställa extra bitar till, med expressleverans från @Klas Almqvist (obs ej betalt samarbete)):

Studley Heinsbergen

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 28 Oktober 2025 kl. 18:18Okej, här kommer bygget jag egentligen ville posta (men var tvungen att beställa extra bitar till, med expressleverans från @Klas Almqvist (obs ej betalt samarbete)):

(Och ja, jag vet att den lilla handen sitter där illegalt, don't tell anyone!)

Leidermark

DNA-sträng

Hade gärna velat fått till den längre, men de gråa stekpannorna (månadens bit) tog tyvärr slut efter 18 stycken... Men tillräckligt med cytosin, guanin, adenin och tymin är med :)20251028_214800.jpg20251028_215340.jpgRNA-DNA-baser-2.png

iConloc

byStfn