Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Abandoned Factory

Startat av Kiivi, 22 september 2025 kl. 08:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Kiivi

A2 in the abandoned Factory
NieR Automata Abandoned Factory

Detta är en del av min NieR Automata MOC-serie. Den är baserad på spelets övergivna fabrik. Det finns massor av maskiner som strövar omkring och 2B och A2 som kämpar mot dem. Medan en röd tjej (hjärnan bakom maskinlivsformerna) och Adam (hennes senaste maskin) redan planerar i bakgrunden. Jag gillar hur det ser ut när det är upplyst.

lingonmirakel

Så coolt! Snyggt med belysningen också, hjälper verkligen till att sätta rätt känsla!
Instagram: miken_mocs

Zilmrud

Ser läckert ut! 

Vad är det för figurer?
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

MarLar

Snyggt. Får Final Fantasy VII-vibbar, och ser på bilder att det inte är helt olikt NieR Automata.

Kiivi

Citat från: Zilmrud skrivet 25 september 2025 kl. 17:41Ser läckert ut!

Vad är det för figurer?
Det är custom UV printat. Jag har designat den själv och printat på Lego vid 'steindrucker.com'. Finns ingen Lego figurer med passande print. Hår är målat vit också.

Kiivi

Ja, hela 
Citat från: MarLar skrivet 26 september 2025 kl. 12:26Snyggt. Får Final Fantasy VII-vibbar, och ser på bilder att det inte är helt olikt NieR Automata.
bygget omfattar varje scener från DoD 3,  NieR Replicant och Automata. Plus lite easter eggs från mitt gamla Lego.

Studley Heinsbergen

Riktigt häftigt. Verkligt stämningshöjande belysning, både olycksbådande och med känsla av äventyr.