[MOC] Grand Central Station

Startat av Bokeslundsparken, 08 Maj 2025 kl. 09:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Jag var väldigt sugen på att använda mina guldiga bitar igen men ville inte göra Guldpalatset 2. Har sneglat en del på steampunk så det fick bli ursäkten. Nu vet jag inte hur mycket steampunk det egentligen blev men det är iaf därifrån inspirationen kommer. Oavsett så var det kul att bygga saker jag inte byggt innan såsom stora luftskepp, tåg och olika farkoster. Bygget hade premiärvisning på vår stora utställning i Partille.

GCS 2.jpg

GCS 3.jpg

GCS 4.jpg

GCS 5.jpg
In vino veritas.

swemixon

Ännu ett snyggt och imponerande (och stort) bygge från dig 👍🏼
Hatten av!

ColA

Du är en bad ass på att bygga feta saker  ;)

Lilypiece

Det här bygget var en av mina favoriter i Partille. Allt är bara så himla snyggt. Magnifikt tror jag är ordet jag använde. Alla små detaljer som gör byggnaden så intressant. Jättefint tåg också! 

Klas Almqvist

Helt Otroligt! (y) Lego masters se och lär  8)

Bokeslundsparken

Citat från: swemixon skrivet 08 Maj 2025 kl. 09:14Ännu ett snyggt och imponerande (och stort) bygge från dig 👍🏼
Hatten av!

Citat från: ColA skrivet 08 Maj 2025 kl. 09:23Du är en bad ass på att bygga feta saker  ;)

Citat från: Klas Almqvist skrivet 08 Maj 2025 kl. 10:16Helt Otroligt! (y) Lego masters se och lär  8)

Tack så mycket!

Citat från: Lilypiece skrivet 08 Maj 2025 kl. 09:35Det här bygget var en av mina favoriter i Partille. Allt är bara så himla snyggt. Magnifikt tror jag är ordet jag använde. Alla små detaljer som gör byggnaden så intressant. Jättefint tåg också!

Tackar, magnifikt låter bra tycker jag! Och trevligt att träffas!
In vino veritas.

lingonmirakel

Pampigt och maffigt! Gillar speciellt stationshusets fasad <3
Instagram: miken_mocs

matgri

ckk

Grymt snyggt, som vanligt! 

Vi pratade ju lite om luftskeppet, vet inte om du vill hålla det hemligt, men vore kul om du har några bilder på hur det ser ut inuti med tanke på den ovanliga formen och så pass stor?

Bokeslundsparken

Citat från: lingonmirakel skrivet 08 Maj 2025 kl. 16:59Pampigt och maffigt! Gillar speciellt stationshusets fasad <3

Citat från: matgri skrivet 08 Maj 2025 kl. 19:11Snyggt

Citat från: Jemanuelson skrivet 08 Maj 2025 kl. 19:55Maffigt och härligt mästerbygge, Martin 👍👍

Tack så mycket!

Citat från: ckk skrivet 08 Maj 2025 kl. 19:45Grymt snyggt, som vanligt!

Vi pratade ju lite om luftskeppet, vet inte om du vill hålla det hemligt, men vore kul om du har några bilder på hur det ser ut inuti med tanke på den ovanliga formen och så pass stor?

Tackar!
Jo formen är ju lite speciell. Jag har väl inga hemligheter direkt, tog ett par bilder när jag byggde mest för att ha koll om jag skulle tappa hela rasket i golvet, men dessa bilder är tyvärr inte så mycket att visa upp. Förklarar däremot gärna för intresserade på kommande utställningar.
In vino veritas.

Pandis Pandus

Daylight

Bokeslundsparken

In vino veritas.

V.L.flower

Gillar speciellt att det är ett ljusare färgval på gatan.  (y)
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell