Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya Super Star Destroyer

Startat av micke, 12 April 2011 kl. 22:34

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skafte

Citat från: shutter skrivet 17 Juni 2011 kl. 21:39
Tror man verkligen att barn skall LEKA med denna modell ???

Det är väl snarare så att man insett att det framför allt är gubbarna som säljer. Om man då klämmer in några stycken, varav ett par "nya", så säljer man antagligen ett antal fler exemplar. De potentiella AOFL-köparna som skippar setet pga gubbar och en liten interiör är troligen mycket färre!

Mig kvittar det lika, eftersom jag samlar både på UCS och gubbar.  ::)

shutter

Jodå, hittade denna nya länk med alla fina bilder. OBS på byggd modell...
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=56701

Efter att ha sett officiella filmsnutten kan jag mer köpa tanken med minifigsen och t.o.m. gilla tanken, en utställningsmodell med lite bonus om man lyfter på taket :). "A section of the top of the model can be removed to show a representation of the command bridge where Darth Vader and the other minifigures can be displayed. The model includes four minifigures"

Det är precis denna scen jag syftade på då jag såg vilka gubbar som ingick. Gillar också IG-88s nya "face".

En modell på över 1,20 m lång. klart jag får bygga ut hyllan hemma och vill ha, men vet inte om det är realistiskt med tanke på vad den kommer att kosta. Binda flera månades LEGO-budget på en enda modell??? Men önska kostar ingenting :-*

mattias_UCS

jag byggde mina skåp till mina UCS modeller med goa mått så man skulle få in 10030 star destroyern utan problem, men hur f-n ska jag göra nu med denna som är ca 120 cm lång?

Kanske göra hål i sidoglaset så nosen på skeppet får sticka ut  :)? eller göra ett skåp hevete till... som är ännu större ??? :)

eller korta ner modellen lite..... :D

/Mattias

Illuwatar

Recension av Super Star Destroyern (ifall någon har missat denna):

Del 1
Del 2

Det är ett intressant set (om man nu gillar UCS), men en detalj (ganska stor sådan) är jag lite besviken på: undersidan. Den kunde ha gjorts bättre med tanke på hur dyrt detta kommer att bli...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

?

mordatre

Nu finns den ute att köpa på S@H.  Citykalendern är också ute.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

micke

Skall bli intressant och se hur intresset kommer att bli, sist jag var i USA vid Maersk släppet vart setet slut i stort sett på varje Lego Store. Vill inte råka ut för det denna gång för skeppet skall jag ha, minst 1 av. $400 = 2720 SEK istället för 4300 SEK
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Robbygg

Många som hunnit beställa än?  ;D

Robbygg

Äntligen! *Homer Simpson Dreggel*  ;D

Bra tyngd i huvudlådan, många påsar = många bitar!
Gillar faktiskt numreringen, och att allt är så välorganiserat, redan ifrån start.

Hinner inte skriva mer, måste bygga! Tog några kort sålänge.

studbringer

Citat från: Robbygg skrivet 23 September 2011 kl. 22:05
Äntligen! *Homer Simpson Dreggel*  ;D

Bra tyngd i huvudlådan, många påsar = många bitar!
Gillar faktiskt numreringen, och att allt är så välorganiserat, redan ifrån start.

Hinner inte skriva mer, måste bygga! Tog några kort sålänge.

Mumma kardemumma, sånt här gillar vi eller åtminstone jag... :P blir väl lite exra mosig när man vet att man ligger bakom leveransen men så vackert å se när en Super Star Destroyer blir till ;D :P

Njuuut och glöm inte hänga dit haklappen ;D bitarna blir så söliga annars :D

micke

Citat från: micke skrivet 26 Augusti 2011 kl. 22:17
Skall bli intressant och se hur intresset kommer att bli, sist jag var i USA vid Maersk släppet vart setet slut i stort sett på varje Lego Store. Vill inte råka ut för det denna gång för skeppet skall jag ha, minst 1 av. $400 = 2720 SEK istället för 4300 SEK
Kan nu meddela att intresset inte var så stort, fanns gott om set kvar när jag kom till butiken  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke