Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] - Föreläsningen

Startat av Joyride, 27 november 2024 kl. 06:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Föreningens byggtävling "Min vardag" lockade mig att bygga lite större men eftersom idén var rätt minifigtät så fick det bli digitalt.

Jag jobbar med att stötta vårdverksamheter i trygghetsfrågor och håller en hel del föreläsningar. Vårt lokala sjukhus största föreläsningssal "Hjärnan" fick stå som förlaga.

Hittade inga neutrala sjukvårdskläder i studio så det fick bli vitt och azure, en annan begränsning var att hitta variationer i ansikten och framförallt hår som inte slår i stolsryggarna.

Utmaningen visade sig vara placeringen av figurer i färdiga bänkrader så lösningen blev att bygga moduler om fyra stolar inkl bänk och generisk minifig. När den var på plats kunde jag release den konstruktionen och börja justera positioner, byta ansikten och sätta dit hår.

Instagram: joyride_bricks

MrLaago

Du har fångat känslan av föreläsningssalen mycket bra! Jag dras tillbaka och minns alla de timmar jag har suttit på föreläsning. Jag känner igen mig i de tillfällen man varit aktiv men även liiite mindre engagerad, längre bak i salen!

Joyride

Citat från: MrLaago skrivet 27 november 2024 kl. 20:49Du har fångat känslan av föreläsningssalen mycket bra! Jag dras tillbaka och minns alla de timmar jag har suttit på föreläsning. Jag känner igen mig i de tillfällen man varit aktiv men även liiite mindre engagerad, längre bak i salen!
Tack @MrLaago hade en god referens och har även jag gjort mina timmar, både i bänken och på podiet. Rätt kul att se hur karaktären i salen förändrades med nya positioner, ansiktsuttryck och hår - när jag bara placerat ut mina initiala substructures såg det ut som en militärakademi i Nordkorea 😄
Instagram: joyride_bricks

MrLaago

Citat från: Joyride skrivet 27 november 2024 kl. 22:00Tack @MrLaago hade en god referens och har även jag gjort mina timmar, både i bänken och på podiet. Rätt kul att se hur karaktären i salen förändrades med nya positioner, ansiktsuttryck och hår - när jag bara placerat ut mina initiala substructures såg det ut som en militärakademi i Nordkorea 😄
Ja kan tänka mig att man har väldigt bra koll på åhörarna när man står där framme. Man ser mer än de tror! 

Haha, ja det var strikt i raderna det!