Klossfestivalen 2025 - Lördag 27 september Växjö - Anmälan öppen!

Startat av Klossfestivalen, 14 November 2024 kl. 11:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Tornet

Sådär, då har jag och CB GBCs unga gästspelare landat hemma i Linköping. Fortfarande en förnimmelse av bollrassel i öronen men också färska minnen av en mycket trevlig utställning med lagom tillströmning av besökare kring våra bord.

MrLaago

Ja tack för idag! Jag upplevde ett jämt flöde av besökare under dagen. Många trevliga samtal med besökarna och snack med Swebrickare som gör att man inte kommer ifrån Arenan. Det är ett bra betyg  (y) <3

narwo

Tack till alla för en riktigt trevlig helg.
Speciellt Fredrik och KF-teamet.

Det känns alltid kul att träffa nya människor och umgås med kära vänner.

Loppisen var intressant, sålde inte så mycket men jag är stolt ägare till ett nytt konstverk till Lego-rumet.

Unknown.jpg

MrLaago

Jag har fått lite tankar under helgen kring årets upplägg på festivalerna. Att dela upp det med utställning ena dagen och loppis den andra. Tänkte dela med mig av de tankarna, ni kanske håller med eller inte. Låt höra! Jag tror Fredrik och Co vill höra vad vi tycker för att hjälpa till att utveckla konceptet. 

Tankarna att skriva detta kom efter att det var några besökare som frågade efter försäljning av oss utställare nu i helgen, de hade inte fattat/läst på osv att loppisen var på söndagen utan utgick ifrån att allt var som förr.
Jag testade att ha loppisbord under förra året vid något tillfälle och sålde litegrann. Jag har testat loppisen i Norrköping och Växjö och har sålt helt ok på båda. Jag har haft med mig begagnade set (både kompletta och icke) lösa fordon och löslego i påsar. Även krafslåda med större udda bitar och duplo.
Jag tycker att det är skönt att särskilja loppisen och utställningen. Det blir mer fokus på våra byggen, samtalen med besökarna och utställare. Att ostört få prata med barnen om vad de gillar och vuxna som kanske lockas till föreningen är väldigt givande. Som nyare medlem kan jag ge min bild av hur välkomnande alla varit! Jag trivs bättre med att slippa försöka kränga saker samtidigt.
Försäljare fick jag vara dagen efter  ;D Då var det fokus på det vilket också är roligt. Jag har även haft med mig mycket till loppisarna, till festivalerna förra året hade jag lite mindre. Jag minns inte exakt men i söndags var det 100 personer som köpt VIP-pass till loppisen (1h före) och några hundra till som förköpt biljetter. Det tycker jag är bra för att vara förköp till en loppis.

Jag gillar det uppdelade och hoppas att det sak fortsätta. Om det blir på varje ort kan ju bero på lokalen och vad som är möjligt. Men det är skönt att det inte är samtidigt, tycker jag.

ja det var lite tankar såhär dagen efter  :)

a_80

Citat från: Tornet skrivet 27 September 2025 kl. 20:43Sådär, då har jag och CB GBCs unga gästspelare landat hemma i Linköping. Fortfarande en förnimmelse av bollrassel i öronen men också färska minnen av en mycket trevlig utställning med lagom tillströmning av besökare kring våra bord.
Tack för det trevliga sällskapet under dagen - det var en mycket bra erfarenhet som förstagångsutställare och mycket saker att tänka på inför kommande GBC-byggen :-)