[MOC] Familjen Bridgerton

Startat av Jenny242, 10 November 2024 kl. 11:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Jenny242

Citat från: Record skrivet 11 November 2024 kl. 06:50Ahaaa, där kom det ju, jag hade visst en skärmdump från början av augusti, på dig framför huset du postade då, skulle visa sambon och den hade blivit kvar o telen  :) .

Riktigt snyggt, och snabbt byggt också. Kul när man fastnar för något och kan komma igång direkt, och dessutom nå ett resultat. Du är riktigt haj på det här med hus alltså. Strålande detaljer, även om jag stör mig lite på skorstenarna,
 att det inte går till en eldstad  ;) .
Tack! Oh vad kul att du minns att jag var där och rekade i augusti 😀. Älskar att bygga hus! Hehe ja den öppna spisen i salongen hamnade visst helt fel i förhållande till skorstenen 😅
Jenny242
Region Hufvudstaden

Myko

Supersnyggt! Det jag gillar mest är alla blommorna runt fasaden.

Är inte bekant med källmaterialet men jag hittade en bok på Klossfestivalen att läsa.  8)

Jenny242

Citat från: Myko skrivet 11 November 2024 kl. 12:27Supersnyggt! Det jag gillar mest är alla blommorna runt fasaden.

Är inte bekant med källmaterialet men jag hittade en bok på Klossfestivalen att läsa.  8)
Tack! Ja blåregnet på fasaden är väldigt karaktäristiskt för tv-serien. 

Haha 😂. Hoppas du tyckte den var bra 😂😂. (Har för övrigt beställt en ny med samma omslag. Men inte riktigt samma grej att köpa den på Bokus som på inspelningsplatsen 😅) 
Jenny242
Region Hufvudstaden

danielbrrssn

Wow! 

Väldigt bra. Snyggt, stort, detaljerat. 

Uppskattar de små scenerna du får med på foto i dina byggen. 

-DoNe-

Riktigt snyggt byggt! Imponerad över att du fått till figurerna så bra med. Kläderna gör mycket för helheten! 

Jenny242

Citat från: danielbrrssn skrivet 13 November 2024 kl. 08:09Wow!

Väldigt bra. Snyggt, stort, detaljerat.

Uppskattar de små scenerna du får med på foto i dina byggen.

Tack snälla! Gillar att göra små scener från serien i mina byggen. 😀
Jenny242
Region Hufvudstaden

Jenny242

Citat från: -DoNe- skrivet 13 November 2024 kl. 08:12Riktigt snyggt byggt! Imponerad över att du fått till figurerna så bra med. Kläderna gör mycket för helheten!
Tack så jättemycket! Jag la ganska mycket jobb på att hitta huvuden med rätt ansiktsuttryck för varje karaktär. Samma sak med kläderna. Letade hela sommaren efter en gul klänning till Penelope. Gissa om jag blev glad när Belle från Skönheten o odjuret dök upp som minifig i oktober , snodde direkt hennes klänning till Penelope 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

Jenny242

Tack Lego för att ni gjorde en Corgi! Nu är mitt Bridgerton hus komplett :) 

BEA4CD5E-19A9-42D7-9439-1F4CB98E3348.jpg
Jenny242
Region Hufvudstaden

AlbinHansson

Jag började se serien för någon vecka sen så var tvungen att leta upp det här bygget ;D 
Har bara sett två avsnitt men känner igen många av karaktärerna, rikitgt bra klossat! 

Jenny242

Citat från: AlbinHansson skrivet 16 Oktober 2025 kl. 20:41Jag började se serien för någon vecka sen så var tvungen att leta upp det här bygget ;D
Har bara sett två avsnitt men känner igen många av karaktärerna, rikitgt bra klossat!
Vad roligt att höra Albin! 😀 snart kommer ju säsong 3 också, så håller just nu på att fixa bitar till den nya huvudrollsinnehavaren 😀
Om du kommer till Klossfestivalen i Sthlm nästa helg får du se bygget irl. Tänkte ta med det igen 😀
Jenny242
Region Hufvudstaden

CopMike

Jenny242

Jenny242
Region Hufvudstaden

AlbinHansson

Citat från: Jenny242 skrivet 16 Oktober 2025 kl. 21:01Vad roligt att höra Albin! 😀 snart kommer ju säsong 3 också, så håller just nu på att fixa bitar till den nya huvudrollsinnehavaren 😀
Om du kommer till Klossfestivalen i Sthlm nästa helg får du se bygget irl. Tänkte ta med det igen 😀
Då måste jag ju komma! 
Får se till att se några till avsnitt bara ,:)

ArfMan

Citat från: Jenny242 skrivet 17 Oktober 2025 kl. 01:15Haha ja  😅.

med en el-kabel... så man kan få el-chock om man tar det....

eller är det för mycket?!?  ;D  ;D  ;D

Jenny242

Dearest gentle reader...
Lagom till Klossfestivalen på lördag och nya säsongen som kommer i januari, har vi ett nytt par i stan!
Möt Benedict Bridgerton och Sophie Beckett!

04119CD3-CAD6-4CAD-A256-4CE6E6C57860.jpg

IMG_6976.jpg
Jenny242
Region Hufvudstaden