[MOC] Meadow Boot Cidery [GoH]

Startat av Zilmrud, 09 november 2024 kl. 18:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Zilmrud

Halloj!

För mer än ett halvår sedan så blev jag klar med detta. Men nu har jag fotat det också. Det har redan hunnit med två utställningar  ;D

Detta är en boning där småfolk i Avalonia (Guilds of Historica). De har bosatt sig i en övergiven sko där de byggt ett hus och ett växthus. De odlar lingon och andra bär som de brygger cider av.

Jag har inspirerats av en barnbok jag hade när jag var liten som jag heter "familjen mus bygger hus". Där bygger mössen ett hus i en sko. Jag har använt färdiga växter från botanical serien för de är fina som de är. Men även använt en del av flaskan från setet Ship in a Bottle (21313). Jag har även använt en del scala bitar och två duplobitar

//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

danielbrrssn

Jesperallen

Jättefint!

Tänkte direkt på den boken när jag tittade på bilderna innan jag läste texten

Bricks By Jesper

Citat från: Zilmrud skrivet 09 november 2024 kl. 18:51Halloj!

För mer än ett halvår sedan så blev jag klar med detta. Men nu har jag fotat det också. Det har redan hunnit med två utställningar  ;D

Detta är en boning där småfolk i Avalonia (Guilds of Historica). De har bosatt sig i en övergiven sko där de byggt ett hus och ett växthus. De odlar lingon och andra bär som de brygger cider av.

Jag har inspirerats av en barnbok jag hade när jag var liten som jag heter "familjen mus bygger hus". Där bygger mössen ett hus i en sko. Jag har använt färdiga växter från botanical serien för de är fina som de är. Men även använt en del av flaskan från setet Ship in a Bottle (21313). Jag har även använt en del scala bitar och två duplobitar

Tjusigt, vad snyggt

mrlind

Välbyggt och färgsprakande bygge som man blir glad att se. Vackert klossat.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Gideon

Fantastiskt fint bygge med behagliga färger, fin komposition och härliga detaljer...! Detta var nog mitt favoritbygge på Klossfestivalen i Stockholm 🌸

Kul att det också hittade in i GoHs lore 🙂
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Bokeslundsparken

Snyggt och väldigt trevligt med färgerna och växtligheten. Spännande med skillnaden i skala.
In vino veritas.

o0ger

Väldigt fint och inspirerande bygge! Det är ännu mer imponerande "live", som jag själv fick uppleva på Klossfestivalen i Västerås.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

dalle

Roligt att du fick till så fina bilder.
Bygget fick med rätta mycket uppmärksamhet på Waterfront.

another brick in the wall

Snyggt! Ett bra sätt att få blommorna att ha rätt skala mot minifigs

Zilmrud

Citat från: danielbrrssn skrivet 09 november 2024 kl. 20:02Superfint!
Tack och bock  ;D

Citat från: Jesperallen skrivet 09 november 2024 kl. 20:13Jättefint!

Tänkte direkt på den boken när jag tittade på bilderna innan jag läste texten
Va kul! En av favoriterna när jag var barn. Har kvar den och läser för mina kids

Citat från: Bricks By Jesper skrivet 09 november 2024 kl. 20:36Tjusigt, vad snyggt
Tack så mycket!

Citat från: mrlind skrivet 09 november 2024 kl. 20:57Välbyggt och färgsprakande bygge som man blir glad att se. Vackert klossat.
Jo det är gott om färg i denna. Tackar

Zilmrud

Citat från: Gideon skrivet 09 november 2024 kl. 21:28Fantastiskt fint bygge med behagliga färger, fin komposition och härliga detaljer...! Detta var nog mitt favoritbygge på Klossfestivalen i Stockholm 🌸

Kul att det också hittade in i GoHs lore 🙂
Tack så mycket. Den var uppskattad på utställningen. 
Jag brukar försöka få in det i GoH om jag kan 😀👍

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 09 november 2024 kl. 21:47Snyggt och väldigt trevligt med färgerna och växtligheten. Spännande med skillnaden i skala.
Tack. Det är kul att leka med skala. Egentligen är skon i verklig storlek (men typ storlek 48 kanske)

Citat från: o0ger skrivet 09 november 2024 kl. 22:48Väldigt fint och inspirerande bygge! Det är ännu mer imponerande "live", som jag själv fick uppleva på Klossfestivalen i Västerås.
Tack så mycket. Den gör sig inte lika bra på foto faktiskt

Citat från: swestar skrivet 09 november 2024 kl. 23:10BRA KLOSSAT!!! :D
Tackar Tackar

Citat från: dalle skrivet 09 november 2024 kl. 23:12Roligt att du fick till så fina bilder.
Bygget fick med rätta mycket uppmärksamhet på Waterfront.
Tackar. Det tog lite mer än ett halvår att få arslet ur vagnen  ;D

Citat från: another brick in the wall skrivet 10 november 2024 kl. 06:32Snyggt! Ett bra sätt att få blommorna att ha rätt skala mot minifigs
Eller hur. Tack så mycket

Teabox

Mycket snyggt :)

Bra designat. Många olika färger utan att det blir plottrigt eller svårt att se vad som är vad.

Plus poäng att de flesta gröna minifigsen inte står på eller med något grönt i bakgrunden så de syns och inte försvinner in i bygget :)

Zilmrud

Citat från: Teabox skrivet 11 november 2024 kl. 13:27Mycket snyggt :)

Bra designat. Många olika färger utan att det blir plottrigt eller svårt att se vad som är vad.

Plus poäng att de flesta gröna minifigsen inte står på eller med något grönt i bakgrunden så de syns och inte försvinner in i bygget :)
Tackar tackar! Det är verkligen färgglatt bygge. Jag valde just stigen i ljusa färger sant använde mycket lime och bright green för att hela bygget skulle bli ljusare. Vanligt att man använder green och reddish brown och får ett mörkare bygge.