Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mini Stockholm

Startat av ArfMan, 07 Augusti 2024 kl. 11:30

Föregående ämne - Nästa ämne

ArfMan

...och sist... men inte minst...

andreasmensa

Wow, en makalös samling fina skapelser som fångar essensen i de ursprungliga objekten. 

andreasmensa

Skulle du kunna vara tänka dig att klossa på riksdagen, slottet, Sergels torg eller Drottningholm? Den lysande glasobelisken på Sergels torg i Lego, skulle vara häftigt. 
Jag skulle mer än gärna betala inträde för att se dessa modeller som du byggt ArfMan!

ArfMan

Citat från: andreasmensa skrivet 20 Augusti 2024 kl. 21:58Wow, en makalös samling fina skapelser som fångar essensen i de ursprungliga objekten.

Citat från: andreasmensa skrivet 20 Augusti 2024 kl. 22:15Skulle du kunna vara tänka dig att klossa på riksdagen, slottet, Sergels torg eller Drottningholm? Den lysande glasobelisken på Sergels torg i Lego, skulle vara häftigt.
Jag skulle mer än gärna betala inträde för att se dessa modeller som du byggt ArfMan!

man tackar!

Jag kollar om jag försätter med några till... men dem kommer säkert att vara klara för Klossfestivalen i Stockholm den 26/27 oktober iaf

ArfMan

det blev en till...

Godtfred

Så nöjd att se att du försökt komma så nära som möjligt till superellipsens form på rondellen.

danielbrrssn

Väldigt fina byggen!

ArfMan

Det blev en till... en plats som jag gick förbi många gånger, speciellt när jag var nyinflyttad för många år sedan

andreasmensa

Citat från: ArfMan skrivet 25 Augusti 2024 kl. 00:16det blev en till...

:o Wow igen! ArfMan, skulle du kunna tänka dig att ljussätta obelisken med exempelvis LightMyBricks2.0-systemet? Jag kan sponsra. 

narwo

Stadsbiblioteket se ut som ett 3024, hade inte tänkte det innan.

Men...riktigt snyggt bygge från mitt tidigare hemstad.

ArfMan

Jag börjar förnya/implementera  samlingen för nästa Klossfestivalen i Stockholm...

mini Filadelfia är för min granne som jobbar där... den "större" är på G

ArfMan

Filadelfiakyrkan klar (med Micro som present till granne)

CopMike

Så snygga allihop, du har verkligen skapat en fin byggstil & skala <3!

ArfMan

En till från Söder