Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Ninjago City

Startat av lingonmirakel, 25 April 2024 kl. 22:13

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 03 Februari 2025 kl. 22:13Ser riktigt bra ut! Blir spännande att se hela i Partille sen.
Tack! Hur blir det med ditt steampunkbygge, har det premiär då också?
Instagram: miken_mocs

Bokeslundsparken

Citat från: lingonmirakel skrivet 04 Februari 2025 kl. 07:44Tack! Hur blir det med ditt steampunkbygge, har det premiär då också?
Ja det är tanken. Har inte fotat det än, har svårt att bestämma mig för om det är färdigt.
In vino veritas.

lingonmirakel

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 04 Februari 2025 kl. 10:11Ja det är tanken. Har inte fotat det än, har svårt att bestämma mig för om det är färdigt.
Kul!!

lingonmirakel

Idag på lunchen blev staden klar! 🥳 Stats:

• Bitar: ~43 000 st
  • Byggtid: 1 år
  • Mått: ~B100×D95×H90 cm

Här är en bild på den senaste 32:an på plats. Återkommer som sagt med ordentliga bilder på hela staden!

bro_klar.jpg

Godtfred

Riktigt snyggt! Ser fram emot att se hela bygget!

lingonmirakel

Citat från: Godtfred skrivet 05 Februari 2025 kl. 14:06Riktigt snyggt! Ser fram emot att se hela bygget!
Tack och krya på dig!

lingonmirakel

Tack alla som röstade fram staden till bästa sci-fi/framtid och till månadens bygge februari 2025! <3

För er som inte var i Partille kommer här lite bilder (tack @Ozp!)

54443735687_009776551d_o.jpg
54444782679_9b21382d95_o.jpg
city-sign.jpg

Bokeslundsparken

Grattis! Ett av byggena som jag såg fram emot att få se i Partille och jag blev inte besviken! Riktigt fint bygge med otroligt mycket detaljer och olika byggtekniker.
Dessutom imponerande höjd på byggnaderna.
In vino veritas.

lingonmirakel

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 17 April 2025 kl. 10:00Grattis! Ett av byggena som jag såg fram emot att få se i Partille och jag blev inte besviken! Riktigt fint bygge med otroligt mycket detaljer och olika byggtekniker.
Dessutom imponerande höjd på byggnaderna.
Tack Martin! Dito om dina byggen som jag beundrade länge och väl (du sprang dock runt på andra håll då). Speciellt Botanicum var en ren fröjd för mina ögon och har till och med inspirerat inriktningen på mitt nästa bygge.

mozzen

Uppskattar mycket tydlig dokumentation! Din moc var verkligen en av de mocs som imponerade mest på mig under utställningen i Partille. Bra klossar!
marcus.legopiratship på instagram följ mina byggens progression

lingonmirakel

Citat från: mozzen skrivet 19 April 2025 kl. 07:55Uppskattar mycket tydlig dokumentation! Din moc var verkligen en av de mocs som imponerade mest på mig under utställningen i Partille. Bra klossar!
Tack så mycket! 🙏 

Joyride

Verkligen häftigt bygge att se på plats! Tycker du fått till så mycket variation och detaljer i byggnaderna så det ger en härlig storstadspuls. Att jobba med ninjagotemat har gett bra förutsättningar att jobba med starka färger vilket jag gillar, tveksam om jag sett något ninjagobygge i den här storleken tidigare 🤔
Instagram: joyride_bricks

lingonmirakel

Citat från: Joyride skrivet 19 April 2025 kl. 09:01Verkligen häftigt bygge att se på plats! Tycker du fått till så mycket variation och detaljer i byggnaderna så det ger en härlig storstadspuls. Att jobba med ninjagotemat har gett bra förutsättningar att jobba med starka färger vilket jag gillar, tveksam om jag sett något ninjagobygge i den här storleken tidigare 🤔

Tack! Ja, det roligaste med det här bygget har absolut varit variationen i design och färger. Kommer försöka hitta andra sätt att bygga stort men varierat i framtiden. Märker nu när jag sitter med ett stort bygge som är mer enhetligt att det blir mycket rätt trist repetition även om slutresultatet blir fint.

lingonmirakel

Om någon känner att de mäktar med 26 minuter snudd på oklippt babblande om ett Ninjago-bygge så har jag publicerat just en sådan video på YouTube:

I övrigt så lovade jag den 5 februari 2025 kl. 13:44 bättre bilder på staden. Jag tror att jag ska kunna leverera det innan årsdagen av det inlägget, men jag är inte riktigt där än ;D Återkommer ;)

lingonmirakel

Hejhej, nu sätter jag punkt för den här MOC:en med de utlovade "ordentliga bilderna". Blev inte så många i slutändan men ändå något!

Tack för att ni följt med i den här WIP-tråden! <3

nc_overview_small.jpg