[MOC] Hitchcock’s ”the Birds”, Bodega Bay School

Startat av Jenny242, 25 Februari 2024 kl. 16:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Daylight

Jenny242

Citat från: Daylight skrivet 26 Februari 2024 kl. 16:11Snyggt bygge. coolt med alla fåglar
Tack så jättemycket!🥰 Tror jag tömde svenska bricklink-butiker på alla fåglar 😅🦅
Jenny242
Region Hufvudstaden

Hannamalia

Vilka snygga fönster! Gillar särskilt den snedställda platen ovanpå.

Jenny242

Citat från: Hannamalia skrivet 27 Februari 2024 kl. 10:03Vilka snygga fönster! Gillar särskilt den snedställda platen ovanpå.
Tack så jättemycket! Testade så många varianter på just biten ovanför fönstret. Jag ville ju få det så likt originalet som möjligt 😀
Jenny242
Region Hufvudstaden

o0ger

Jättefint! Detta var nog den första skräckfilmen jag såg. Jag var alldeles för liten för det. Jag minns att den där överfyllda klätterställningen på skolgården gjorde ett starkt intryck på mig.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Jenny242

Citat från: o0ger skrivet 27 Februari 2024 kl. 11:56Jättefint! Detta var nog den första skräckfilmen jag såg. Jag var alldeles för lite för det. Jag minns att den där överfyllda klätterställningen på skolgården gjorde ett starkt intryck på mig.
Tack! Vad kul att du kommer ihåg just den klätterställningen. Det är oxå en sak som jag kommer ihåg från när jag såg den som barn/ungdom. Jag var nog oxå alldeles för ung när jag såg den för första gången 😅🦅
Jenny242
Region Hufvudstaden

Jenny242

IMG_2304.jpeg

Idag kom de printade bitarna från Shiftaltcmd, så nu är skolskylten uppdaterad 😀
Jenny242
Region Hufvudstaden

ColA

Så fint Jenny! Läckert med alla måsar och skönt att det finns fler som öser på med fåglar i sina byggen 😉

Jenny242

Citat från: ColA skrivet 28 Februari 2024 kl. 08:12Så fint Jenny! Läckert med alla måsar och skönt att det finns fler som öser på med fåglar i sina byggen 😉
Tack Mattias! Haha jag tänkte faktiskt på ditt bygge när jag satte ut alla mina måsar 😅. 
Jenny242
Region Hufvudstaden

Cleefuzz

Jag får instämma i lovkören; riktigt fint bygge! 

Som fågelskådare har man ju blivit bortkörd ett antal gånger av arga fåglar, t.ex. av de hjässhackande silvertärnorna på Stora Karlsö. Det är nog i alla fall väldigt få personer som sett filmen som inte bär med sig några minnen av obehag 😅

Joyride

Fick hem en fiskmås idag, jäklar vad löst den sitter. Kollade mitt Lighthousebygge och samma där. Sitter dina löst också eller sitter de bättre på vissa bitar? 🤔
Instagram: joyride_bricks

Jenny242

Citat från: Cleefuzz skrivet 29 Februari 2024 kl. 13:59Jag får instämma i lovkören; riktigt fint bygge!

Som fågelskådare har man ju blivit bortkörd ett antal gånger av arga fåglar, t.ex. av de hjässhackande silvertärnorna på Stora Karlsö. Det är nog i alla fall väldigt få personer som sett filmen som inte bär med sig några minnen av obehag 😅
Tack så jättemycket! Haha ja jag kan tänka mig det 😅. Många fåglar på en gång får mig alltid att tänka på denna filmen 😀
Jenny242
Region Hufvudstaden

Jenny242

Citat från: Joyride skrivet 29 Februari 2024 kl. 14:23Fick hem en fiskmås idag, jäklar vad löst den sitter. Kollade mitt Lighthousebygge och samma där. Sitter dina löst också eller sitter de bättre på vissa bitar? 🤔
Ja det är samma för mig. Måsarna är gjorda i nått annat material och sitter väldig löst. De har en tendens att lossna ganska ofta. 
Vilken tur du fick tag i en till slut. Jag tömde svenska bl-butiker rätt rejält på alla fåglar 😅
Jenny242
Region Hufvudstaden

Joyride

Citat från: Jenny242 skrivet 29 Februari 2024 kl. 15:54Ja det är samma för mig. Måsarna är gjorda i nått annat material och sitter väldig löst. De har en tendens att lossna ganska ofta.
Vilken tur du fick tag i en till slut. Jag tömde svenska bl-butiker rätt rejält på alla fåglar 😅

ok, då vet jag 🙂
Finns rätt många inne igen i svenska butiker men jag petade med en i en eu-beställning förra veckan för att se hur de funkade till bygget.
Instagram: joyride_bricks

darthemil83

Som sagt ett fint bygge med den rätta stämningen 😊. Det blir kul att se det i Sundsvall.