Nästa modulära hus är egentligen två hus? (Pet shop 10218)

Startat av Mirandir, 16 Mars 2011 kl. 08:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Nu finns den riktiga bilden att tillgå. Så här kommer setet att se ut:

Releaseday: 10 Maj - dvs om en vecka.

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 03 Maj 2011 kl. 23:16
Nu finns den riktiga bilden att tillgå. Så här kommer setet att se ut:

Releaseday: 10 Maj - dvs om en vecka.

Inte så jätteimponerande byggnad...  :-\
Tydligen kommer priset vara $150 om uppgifterna stämmer
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

http://farm6.static.flickr.com/5187/5684488247_f9cf93df3c_b.jpg

Interiören verkar iaf lovande med bla en toalettstol...

Edit (pga stor bildstorlek)
Mvh Swebrick Moderator Team

studbringer

Ser ut som något för eder Studbringer att bita i... kanske inte bita i men likväl förse er med ;D

Ferdik

Snyggt! Jag gillar det! Två mindre hus för att skapa variation i stadsbilden, tillsammans eller var och en för sig.

Betyg: FFFF

dalle

Inte fantastiskt men helt ok. Kul med interören.

mechamike

?

AndersB

Efter första anblicken är jag inte imponerad av detta. Jag minns hur spännande jag tyckte Cafe Corner och Green Grocer var, Detta set ger mer tveksamma känslor.

studbringer

Citat från: AndersB skrivet 04 Maj 2011 kl. 22:40
Efter första anblicken är jag inte imponerad av detta. Jag minns hur spännande jag tyckte Cafe Corner och Green Grocer var, Detta set ger mer tveksamma känslor.

Sant men ändå... den här är nog inte så dum ändå om man ser till helheten, bryter ju av mot dom andra flådiga lixom och att det är 2 hus i ett som går att dela på är ju helt genialiskt ;D

Vi har nog bara blivit lite för kräsna och har skyhöga förväntningar så fort det utannonseras ett nytt hus... skulle ju se konstigt ut om varje nytt hus i serien va större än det förra hela tiden oxå, har man övriga hus så passar denna nog perfekt in i stadsbilden ;D haha

Men ensam kan det nog se lite blekt ut, då Green Grocer och Cafe Corner ser lika bra ut för sig själva bör nog detta hus luta sig mot något av övriga husen i serien för att nå sin fulla potential

Lite off men är det någon här som sitter på ALLA hus i serien ?! paradgata eller undanstuvade misb ? skriv gärna vore kul å veta vad ni besitter ;D   
Då i den här utbrutna tråden tack:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=2054.0
Mvh Swebrick moderator Team

Selander

Sämsta cc huset hittills tycker jag.
Ser rörigt ut, och för klatschiga färger...... nej tack.

mechamike

Jag tycker iofs att brandstationen var sämre.. Men jag instämmer,  jag fick inget sug att köpa ett när jag såg bilderna..
Det är inte GG CC eller Grand Emporium klass..
?

Record

Jag tycker det ser trevligt ut, kommer nog göra sig bra med de övriga (alla utom Market Street) på min gata, kul med inredningen och djuren, gillar mest trappan upp till dörren, det är nått jag väntat på i den här CC serien, blir lite mer New York känsla på det, man får väll se.
Friskt satsat, hälften vunnet..

pacc

Jovisst, men det känns meningslöst med så stor volym och tråkig baksida.

Hade varit helt rätt med öppen baksida i ett format som sålt till både till killar och som dockhus,
nu har de förstört lekbarheten och säkert satt priset så att bara AFOL's kan gilla det, inget vi borde ha problem med.

Lego hade bara behövt presentera en alternativ modell som krävt tre av varje halv-hus ju....

tellblom

Citat från: pacc skrivet 05 Maj 2011 kl. 21:37
Hade varit helt rätt med öppen baksida i ett format som sålt till både till killar och som dockhus,
nu har de förstört lekbarheten och säkert satt priset så att bara AFOL's kan gilla det, inget vi borde ha problem med.

Det behövs ingen öppen baksida för att leka med husen, min 5,5 åring och hennes kopisar leker väldigt mycke med husen och de plockar ner husen och leker med våningarna. Jag har ju även vissa av de andra husen utan baksida och de tycker de inte är lika roliga.

Citat från: Skrytsson
Var har ni era hus uppställda någonstans?

Jag har mina på två bord där 5 hus får plats på rad (dvs plats för 10 hus). Borden är 1,5 ggr så breda som husen vilket gör att man kan plocka ner husen på ett bra sätt

/Martin