Klossfestivalen 2024 - UPPSALA lördagen 30 mars på Fyrishov

Startat av Klossfestivalen, 04 Juli 2023 kl. 18:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Selander

Har också anmält mig med traditionellt "Klossboda" stationsområde med en del nya svenska lok och vagnar.
Ca 3kvm. 
Ingen körning - statisk display.

Bricks By Jesper

Citat från: Eriol skrivet 15 Mars 2024 kl. 13:44Ser ut som att jag kommer till Uppsala redan på torsdag kväll så finns kanske i utställningshallen en stor del av fredag eftermiddag om det inte blir för långtråkigt. Hänger gärna med på mat/dryck på fredag kväll, men åker hemåt direkt allt är nerpackat på lördagen.
Händer också med på lite mat och häng ett tag, jag kan både fredag och lördag,
men fredag kväll kanske är bäst, så slipper man ha massa lego i bilen.

ArfMan

Jag har också anmält mig... tack vare @dalle ...
Jag kommer fredag eftermiddag och hjälper men framför allt hänger gärna med på kvällen men är inte med på lördag (påskafton får jag inte ledig från familjen  ;)  )

Klossfestivalen

Citat från: darthemil83 skrivet 17 Mars 2024 kl. 14:49Blir det någon auktion för Barncancerfonden på detta eventet Fredrik ?.
Yes. Det blir auktion kl.12.30 denna gång med Dogge. Om han inte ändrar tiden igen  ;)

/Fredrik

darthemil83

Citat från: Klossfestivalen skrivet 18 Mars 2024 kl. 12:55Yes. Det blir auktion kl.12.30 denna gång med Dogge. Om han inte ändrar tiden igen  ;)

/Fredrik

Mr busy 😂😂😂

ColA

Jag ringde Scandic och skulle boka bord men hon visste inte om det var öppet pga storhelg, vill dom ha stängt är upp till dom men att inte veta det veckan innan är ju uselt. 

Ni som bor i Uppsala finns det någon trevlig restaurang i närheten? Ett + om dom har bra vegansk mat 😊

Bricks By Jesper

Citat från: ColA skrivet 19 Mars 2024 kl. 10:07Jag ringde Scandic och skulle boka bord men hon visste inte om det var öppet pga storhelg, vill dom ha stängt är upp till dom men att inte veta det veckan innan är ju uselt.

Ni som bor i Uppsala finns det någon trevlig restaurang i närheten? Ett + om dom har bra vegansk mat 😊
typ tvärs över gatan finns det en Pizzeria hur dom har med vegansk mat vet jag ej https://www.restaurangtradgarden.se/
@PA ved finns det mera i närheten

MrUzagi

Jag äter sällan ute på kvällarna. Men Java bredvid Fyrishov (https://restaurangjava.se/) har mongolisk barbeque där man plockar ingredienserna själv. Dock används (vad jag vet) samma stekbord till allt så det kan nog inte räknas som veganskt även om man välja enbart vegetariska saker. Det finns givetvis andra åtminstone vegetariska rätter att välja på menyn. Hur veganska de är och hur goda de är kan jag inte säga då jag inte provat dem själv.
Lite sliten inredning, men rätt god mat, åtminstone på luncherna. Jag har inte varit där på kvällstid på rätt länge nu.

dalle

Citat från: ColA skrivet 19 Mars 2024 kl. 10:07Jag ringde Scandic och skulle boka bord men hon visste inte om det var öppet pga storhelg, vill dom ha stängt är upp till dom men att inte veta det veckan innan är ju uselt.

Det finns trevliga restauranger i Uppsala. Dock inte så många ute vid Scandic Nord men mer inne mot centrum.
Hur många tänkte du boka bord för? Jag kan tipsa eller ordna.

Ett alternativ är att boka bord hos mig.  :)

dalle

Citat från: MrUzagi skrivet 19 Mars 2024 kl. 11:09Jag äter sällan ute på kvällarna. Men Java bredvid Fyrishov (https://restaurangjava.se/) har mongolisk barbeque där man plockar ingredienserna själv. Dock används (vad jag vet) samma stekbord till allt så det kan nog inte räknas som veganskt även om man välja enbart vegetariska saker. Det finns givetvis andra åtminstone vegetariska rätter att välja på menyn. Hur veganska de är och hur goda de är kan jag inte säga då jag inte provat dem själv.
Lite sliten inredning, men rätt god mat, åtminstone på luncherna. Jag har inte varit där på kvällstid på rätt länge nu.

Java har tappat i kvalitet de senaste åren. Skulle inte gå dit.
Närheten av Fyrishov är nog Latitude 59 (har även minigolf och bowling) eller Black Brook (kvartersrestaurang) bättre alternativ.

CopMike

Citat från: dalle skrivet 19 Mars 2024 kl. 11:53Java har tappat i kvalitet de senaste åren. Skulle inte gå dit.
Närheten av Fyrishov är nog Latitude 59 (har även minigolf och bowling) eller Black Brook (kvartersrestaurang) bättre alternativ.
Bowling ;D!

Gideon

Bara jag som bokat rum på Botanika?
Funderar på att kanske flytta över till Scandic Nord då, särskilt eftersom jag funderar på att ändra planerna och ta med mig minstingen och bo över båda nätterna och ändå behöver boka om.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

ColA

Citat från: Gideon skrivet 20 Mars 2024 kl. 09:11Bara jag som bokat rum på Botanika?
Funderar på att kanske flytta över till Scandic Nord då, särskilt eftersom jag funderar på att ändra planerna och ta med mig minstingen och bo över båda nätterna och ändå behöver boka om.
Jag kommer med 3 barn + Matilda men tonåringen får vara hemma. Vi bor på Scandic nord. 

Gideon

Blev 2 nätter på Scandic Nord nu med 2 barn i släptåg också. 10-åringen får en chans till att följa med, efter att det var mycket "jag har inget att göra" i Västerås häromsistens... Men kanske det blir bättre när lillebror är med att de sysselsätter varandra så jag får mer "arbetsro" att visa upp Castonien  🙃
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

byStfn

Jag jag kommer med min hela min klan också - blir fullt med kids :D