Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC-replika] Rymdskeppet Naganata

Startat av Henkeso, 12 januari 2023 kl. 10:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Henkeso

När jag började bygga igen efter mitt långa uppehåll tittade jag på olika byggen för att få inspiration och hittade den här skönheten:

"Den här vore det kul att bygga" tänkte jag, men jag fattade inte hur den var byggd först. Så jag började kolla efter fler bilder, provbyggde lite, och så några månader senare har jag åstadkommit detta som jag känner mig relativt stolt över:

naga_upp.jpg

naganata_sida.jpg

naga_bak.jpg

naga_pilot.jpg

Färgen stämmer inte med originalet och jag har begränsats av de bitar som jag råkar ha kommit över, men det var ett roligt projekt och intressant bygge!

o0ger

Stiligt! Dasnewten är en av de bästa LEGO-byggarna enligt mig. Jag har också gett mig på att återskapa några av hans byggen vilket kan vara mycket lärorikt. Synd att han inte bygger så mycket längre. :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Snyggt!

När jag klossa ihop "ENIGMA" så hade jag Dasnewten's "Valyrian Battleship Bloodraven" som förebild.  :D
Mina Egna Byggen
flickr

Henkeso

Citat från: o0ger skrivet 12 januari 2023 kl. 12:49Stiligt! Dasnewten är en av de bästa LEGO-byggarna enligt mig. Jag har också gett mig på att återskapa några av hans byggen vilket kan vara mycket lärorikt. Synd att han inte bygger så mycket längre. :(
Tack! Har gått igenom dasnewtens flickr och brickshelf och det känns som att man hittar något nytt varje gång, detaljer eller tekniker som man missat tidigare. Han är definitivt en stor inspiration. Dina byggen är också det!

Citat från: swestar skrivet 12 januari 2023 kl. 19:33Snyggt!

När jag klossa ihop "ENIGMA" så hade jag Dasnewten's "Valyrian Battleship Bloodraven" som förebild.  :D
Tack! Jag var tvungen att kolla efter din Enigma och ser definitivt likheterna, men den är definitivt en egen grej och inte en kopia. När jag tittade igenom din flickr insåg jag att jag sett ett av dina byggen (M.A.K Super Armor) på utställningen på Arbetets Museum i Norrköping, kul!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.