SBC januari 2023 - T-dax!

Startat av Tornet, 06 Januari 2023 kl. 17:33

Föregående ämne - Nästa ämne

danielbrrssn

Citat från: iConloc skrivet 28 Januari 2023 kl. 19:04Här en liten cykelverkstad i all enkelhet.
Snygg cykelpump!

Hannamalia

Nä nu är jag så trött på att bygga berg, så jag vill bara spränga skiten. Hi, hi!  ;) (Förlåt Anvil, jag missade att du använt biten på samma sätt, men det blev helt olika teman ändå)

Jaxne

Jag brukar sällan ha tid för spontana byggen, men nu råkade jag denna gång ha ett bygge jag aldrig visat där rätt bit är med :) Det är egentligen en första prototyp på en karaktär till en stopmotion-film sammanplockad av lite olika set så flera "moduler" kan kännas igen från officiella set. Jag överlåter till domare att avgöra om bygget är godkänt.

stopmotion-demo.png

Syftet med bygget var att testa om jag kunde få till bra rörlighet att visa tillräckligt med känslor i en karaktär i den önskade skalan. Lite inspiration hämtad från Johnny 5 i Short Circuit för idéer på hur karaktären kan få uttryck som visar lite känslor.
Jag visar även upp första testet jag gjorde med karaktären för att spela in ett proof of concept även om det är låg kvalitet i detta tidiga stadie. Första gången jag testade att jobba i Dragonframe.

Den slutliga stopmotion-filmen kommer dock endast innehålla LEGO för mekaniskt rörliga element och vara så icke-puristisk det går, så den vet jag inte om jag kommer våga dela här sen  :o  :P

Skafte

Buren

Cenneth började ana oråd. Han kanske inte var kidnappad till sin svensexa trots allt.

6B6D7194-DA79-4CED-99F8-E11D93398E27.jpeg

anvil

Citat från: Hannamalia skrivet 29 Januari 2023 kl. 16:08Nä nu är jag så trött på att bygga berg, så jag vill bara spränga skiten. Hi, hi!  ;) (Förlåt Anvil, jag missade att du använt biten på samma sätt, men det blev helt olika teman ändå)
Inga problem! Snyggt bygge :)