Klossfestivalen - Malmö 18-19 februari 2023 på Malmömässan

Startat av Klossfestivalen, 19 December 2022 kl. 17:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Hej hej.

Liten påminnelse om att idag är sista dagen för att anmäla sig själv som deltagare/utställare på Klossfestivalen i Malmö.
Sedan har ni en vecka på er extra att få med era byggen i det separata anmälningsformuläret.

Deltagaranmälan  https://forms.gle/P8eLiP8NnhSwEKA17

MEN glömmer man bort eller kommer på senare att man vill vara med, så bara maila till oss så löser vi det givetvis. Mer att bra för oss att ha koll på 95% iallafall tidigt.

Tack på förhand!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
info @ klossfestivalen . se

Old Lego Guy

Hej,

Om jag skulle ställa ut nått blir det Legos original set från Castle och Kingdoms. Skulle det vara av intresse? och vilka set skulle ni vilja se i så fall?

Klossfestivalen

Hej hej.

Självklart kan man ställa ut officiella set. Gärna äldre. Och också om man har hela serien som gavs ut med alla set så de kan visas upp - och ännu bättre om de är integrerade i något form av diorama - som du nämner Castle och tänker då att det är 2007-2008 du menar?

Officiella set som är efter 2010 dvs ganska "nya" är inget vi tar med, men om de byggts ihop i något storslaget diorama eller liknande med lite "action" osv. så är det välkommet.

Men gör så att du mailar till oss med text och kanske bilder etc. så tar vi det därifrån.

Ha en fin dag!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Old Lego Guy

Citat från: Klossfestivalen skrivet 01 Februari 2023 kl. 10:38Hej hej.

Självklart kan man ställa ut officiella set. Gärna äldre. Och också om man har hela serien som gavs ut med alla set så de kan visas upp - och ännu bättre om de är integrerade i något form av diorama - som du nämner Castle och tänker då att det är 2007-2008 du menar?

Officiella set som är efter 2010 dvs ganska "nya" är inget vi tar med, men om de byggts ihop i något storslaget diorama eller liknande med lite "action" osv. så är det välkommet.

Men gör så att du mailar till oss med text och kanske bilder etc. så tar vi det därifrån.

Ha en fin dag!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Hej,

Tack för svar!
 Jag förstår att de senare är mindre intressanta. Prio hela serier. Då skulle man kunna ta alla Forestmen t.ex.
(Urvalet är från 1978 och framåt)

Mvh
Jonas

Old Lego Guy

Tyvärr har det hänt saker så jag inte kan vara med denna gång. Trist. Jag har avanmält mig till info@klossfestivalen med.

Dock

Finns det någon vänlig själ, bosatt i Malmö med omnejd, som kan tänka sig att ta hand om ett litet bygge (ryms i en skolåda) och leverera detta till @byStfn som kommer närvara på Klossfestivalen?

För den nyfikne är det ett bidrag till Disney community build som ska ställas ut i Örebro i sommar. Jag är bortrest under Klossfestivalen i Malmö och kan ej ta mig till Örebro så därav min fråga.

Betweenbrickwalls

Citat från: Dock skrivet 06 Februari 2023 kl. 23:06Finns det någon vänlig själ, bosatt i Malmö med omnejd, som kan tänka sig att ta hand om ett litet bygge (ryms i en skolåda) och leverera detta till @byStfn som kommer närvara på Klossfestivalen?

För den nyfikne är det ett bidrag till Disney community build som ska ställas ut i Örebro i sommar. Jag är bortrest under Klossfestivalen i Malmö och kan ej ta mig till Örebro så därav min fråga.
Jag kan säkert hjälpa dig 🙂 Skicka mig ett meddelande så löser vi det!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Carl T

Jag hade otur med datumen och hade redan bundit upp mig med jobb på annan ort på fredagen. Kan också tänkas att jag inte haft ork att bygga något nytt på länge. Planen får bli att dyka upp som vanlig besökare någon av dagarna i stället.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Tunnan

Är det här från mässgatans infart som parkering för in/utlastning sker för oss utställare? Vi va ju lite vilsna i Hbg förra året så frågar i förväg denna gång 😃

Klossfestivalen

Citat från: Tunnan skrivet 08 Februari 2023 kl. 17:30Är det här från mässgatans infart som parkering för in/utlastning sker för oss utställare? Vi va ju lite vilsna i Hbg förra året så frågar i förväg denna gång 😃
Yes det stämmer fint!

Varmt välkommen!

Klossfestivalen

Hej på er!

Gick idag igenom listorna över anmälda deltagare och utställningsobjekt.

Allt ser glasklart ut - har mailat någon enstaka av er om jag inte riktigt kunde tyda storleken ni behövde på plats.

Med det sagt, så är ALLA som anmält sig varmt välkomna till Malmömässan nästa vecka!

Insläpp från kl.12.00 fredagen den 17 februari.

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Herr Syri

Citat från: darthemil83 skrivet 06 Januari 2023 kl. 10:58Får jag ihop något är det inte omöjligt jag dyker upp.
För mig hade det räckt att du tog med lite av dina figurer. Alltid riktigt coola! :) 
Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink

Herr Syri

Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink

Klossfestivalen

Kul! Imorgon händer det! Då är det dags att börja bygga upp Klossfestivalen Malmö!

Jag skickade igår ut ett litet enkelt mail till er utställare med info om att ni är välkomna från kl.12 osv. och kort info.
Men hade i morse fått tillbaka hälften som postmaster-fel i utskicket av ngn anledning. testade att skicka igen till de av er som inte verkar ha fått mailet igår.

Har ni frågor funderingar, så maila eller skriv här eller sms:a mig - är idag på resande fot mot sydligare breddgrader.

Ha det fint!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
info @ klossfestivalen.se
o7o8-42 42 24

ColA