Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Gotland Horizon

Startat av byStfn, 11 juli 2022 kl. 21:48

Föregående ämne - Nästa ämne

danielbrrssn

Snyggt!

Imponerande att få klar den med det tidsramarna.

byStfn

Citat från: Hannamalia skrivet 13 juli 2022 kl. 11:38
Snyggt! Vilket kul uppdrag!

Ja, det var faktiskt kul och utmanande att bygga en båt. Beställaren var något skeptisk eftersom jag inte byggt några båtar förr men jag lovade att det inte var svårare än ett hus.. Hade lite fel i det men på det stora hela gick det utan problem.

Citat från: Henrik K skrivet 13 juli 2022 kl. 16:45
Wow!!!!
Grymt snygg

Tack! Och grattis till din första post här på forumet! Jag är hedrad! :D

Citat från: Skafte skrivet 13 juli 2022 kl. 17:36
En mycket bra detalj är hur du vridit vatten-tilesen så det syns att båten kör framåt.

Tack för att du påminde mig om den detaljen - hade glömt skriva det :P Det kom till när jag skulle lägga vattnet och kände att jag ville ha något som hände i vattnet utan att behöva göra svallvågor..

Citat från: danielbrrssn skrivet 13 juli 2022 kl. 23:45
Snyggt!

Imponerande att få klar den med det tidsramarna.

Tack! Det jobbigaste var ändå att vänta på paket från kontinenten med livbåtarna..

Sirre

Wow, fantastiskt snyggt!!

Nu fattar jag iallafall var alla de där Trans-Blue 1x2 tilesen från P&B-väggen behövdes. :D

byStfn

Citat från: Sirre skrivet 14 juli 2022 kl. 19:10
Wow, fantastiskt snyggt!!

Nu fattar jag iallafall var alla de där Trans-Blue 1x2 tilesen från P&B-väggen behövdes. :D

Pga dessa så blev det ett vatten - det fanns egentligen inte i budgeten, men jag ville att den skulle ha en platta för att verka lite större.

matgri


Martin

Nämen titta vilken pärla! Denna hoppas vi på att få börja åka över på event i ;D

byStfn

Citat från: Martin skrivet 16 juli 2022 kl. 23:44
Nämen titta vilken pärla! Denna hoppas vi på att få börja åka över på event i ;D

Det lär nog dröja ett gäng år :P

Simoonsan

Snyggt byggt! Fräsig Kärra!  ;D

byStfn


Daylight

Mycket snygg färja o super läckra bilder

byStfn

Citat från: Daylight skrivet 07 september 2022 kl. 15:12Mycket snygg färja o super läckra bilder

Tack snälla! Jag sliter alltid med bilderna pga att jag vet hur jag borde göra och har dyr utrustning men det slutar alltid med att jag tar mobilen och slarvar med ljussättningen :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.