Författare Ämne: [MOC] Bionicle - Lariska, Mörker Jägarinnan  (läst 726 gånger)

Utloggad Tarkur

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 25
[MOC] Bionicle - Lariska, Mörker Jägarinnan
« skrivet: 29 mars 2022 kl. 19:17 »
Hej Swebrick!

Idag vill jag dela med mig av en moc jag designat i syfte att vara en stand in för utseendet på en av de Bionicle karaktärer som Greg Farshtey(Bionicle's huvudsakliga författare) skapat som aldrig fick något tillhörande set under Bionicle's livstid. Karaktären i frågan jag byggt råkar nämligen även vara Greg's favorit karaktär att skriva för Bionicle. På grund av detta vad det väldigt viktigt för mig att verkligen förstå och utnyttja all info om karaktären som Greg har gett ut i böcker och frågor för att skapa en så respektabel gestaltning av karaktären som möjligt.

För att lösa detta spenderade jag rätt mycket tid på att läsa de böcker, kapitel och arkiverade formun ämnen kring karaktären jag kunde. Förutom det tog jag också hänsyn till de karaktärerna som Lariska umges sig med och hur deras estetik ser ut för att göra en bedömning av känslan och designen jag var ute efter. Lariska är en medlem i organisationen Dark Hunters, Mörker Jägarna på Svenska vilket är ett gäng kriminella Legoknäcktar mao Pirater eller en Mafia typ. Något som signalerar de flesta medlemmarna av mörker jägarna är att deras utseenden sedan tidigare bestämts genom en moc tävling i USA där 35 barn fick deras skapelse bekräftad som en del av Bionicle's universum. På grund av att Lariska då skulle passa in i denna gruppen var det viktigt för mig att även förstå och sätta mig in i design språket som dessa 35 mocs förmeddlar.

Det jag till sist kom fram till från all den givna informationen var då en animalistisk humanoid varelse med en robot arm och 2 kastknivar som även kan förvaras och kastas med robot armen något som demonstreras i videon nedan:

Denna modell var skapad från början med syfte att ställas upp i en tävling för att bestämma Lariska's utseende men det blir tyvärr inte av då LEGO i samband med ner läggandet av deras tidnings avdelning har lagt av Greg Farshtey vilket i stora lag betyde att tävlingen inte längre kunde fortsätta. Även fast denna motgång är jag riktigt nöjd med den MOC jag åstad kommit och får jag någonsin chansen så vill jag personligen fråga Greg vad han tycker om denna modell av hans favorit karaktär. 

Utan något vidare att säga presenterar jag nu denna MOC(Bilderna finns i drive mappen: https://drive.google.com/drive/folders/15PUlZ51pmxsULkeE0lpAD0o-geCTTgHy?usp=sharing 
« Senast ändrad: 31 mars 2022 kl. 14:39 av CopMike »
"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 6 527
    • Flickr
SV: Bionicle MOC: Lariska, Mörker Jägarinnan
« Svar #1 skrivet: 29 mars 2022 kl. 19:30 »
Snygg färgkombination!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Utloggad Tarkur

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #2 skrivet: 29 mars 2022 kl. 19:36 »
Citera
Snygg färgkombination!

Tackar, Jag valde en mörkare färg som kontrast mot den lite ljusare turkosa färgen men även för att ett mörkare färg schema ofta signalera en ond karaktär vilket Lariska tekniskt set är.
« Senast ändrad: 29 mars 2022 kl. 19:39 av Tarkur »
"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

Utloggad Emma

• Styrelsen
  • *
  • Sundsvall
  • Antal inlägg: 2 962
« Svar #3 skrivet: 31 mars 2022 kl. 12:48 »
Gedigen bakgrunds-research. Bra där!

Utloggad Leonard

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 90
    • Västbitar
SV: [MOC] Bionicle - Lariska, Mörker Jägarinnan
« Svar #4 skrivet: 07 april 2022 kl. 07:22 »
Snyggt byggt :) gillar looken på den bioniclen.
LEGO Is Life.

Utloggad darthemil83

• Styrelsen
  • *
  • No rest for the bricked
  • Antal inlägg: 299
SV: [MOC] Bionicle - Lariska, Mörker Jägarinnan
« Svar #5 skrivet: 08 april 2022 kl. 13:59 »
Det var ett mycket fint bygge.