[MOC] Prinsessan och halva kungariket

Startat av Tornet, 01 Januari 2022 kl. 22:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Tornet

Prinsessan och halva kungariket utlovades till den som dräpte draken.

(sorry för allt damm, tog lite för lång tid att bygga tror jag  :o får se om jag ordnar renare bilder så småningom)

Odidoma

Bra bygge och bra scen, riktigt rolig och bra gestaltar med de olika uttryckerna.

Tornet

Citat från: Odidoma skrivet 02 Januari 2022 kl. 03:18
Bra bygge och bra scen, riktigt rolig och bra gestaltar med de olika uttryckerna.

Tack!
Att leta rätt ansikten var riktigt kul. Och det ledde till att jag upptäckte ett par huvuden som jag inte visste att jag hade. (eller att de över huvud taget fanns).
Har suttit och skrockat för mig själv över den stackars kungens reaktion. Inte lätt när man sitter fast i medeltida värderingar/referensramar.

AndersI

Snyggt och kul! Den blev extra rolig på min platta, eftersom jag är tvungen att scrolla i sidled för att se allt av bilderna. Orsaken till minerna syntes alltså inte först 😃
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Anders67

Kul scen och snyggt. Gillar speciellt den där guldskölden på väggen och det ser ut som där även finns hårbitar på varje sida

Tornet

Citat från: AndersI skrivet 02 Januari 2022 kl. 11:55
Snyggt och kul! Den blev extra rolig på min platta, eftersom jag är tvungen att scrolla i sidled för att se allt av bilderna. Orsaken till minerna syntes alltså inte först 😃

Tack! Ja, kanske egentligen skulle haft mindre storlek på bilderna i inlägget. Men nu blev det ju bra effekt av det ändå  :)

Tornet

Citat från: Anders67 skrivet 02 Januari 2022 kl. 12:48
Kul scen och snyggt. Gillar speciellt den där guldskölden på väggen och det ser ut som där även finns hårbitar på varje sida

Tack! Sköldpartiet var lite meckigt att få till. Går säkert att iterera det några gånger till om det ska bli riktigt bra, men får duga för nu. 77184 är bitarna jag nyttjat på sidorna.

Skafte

Snyggt! Hoppas de vill ha varandra då. Storyn får mig att tänka på den här:

AndersI

Citat från: Tornet skrivet 02 Januari 2022 kl. 14:10
Tack! Ja, kanske egentligen skulle haft mindre storlek på bilderna i inlägget.
Nej! Det är min antika platta som har för dålig upplösning, inte dina bilder som har för mycket!!
Citat
Men nu blev det ju bra effekt av det ändå  :)
Absolut!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Teabox

Kul scen :)

Gillar vapenskölds-grejen på väggen. Är det två 77184 som används?

Tornet

Citat från: Teabox skrivet 05 Januari 2022 kl. 09:09
Kul scen :)

Gillar vapenskölds-grejen på väggen. Är det två 77184 som används?

Tack.
Helt korrekt! Från något Vidiyo-set tror jag.