Webhallen börjar sälja Lego

Startat av Art Vandelay, 27 Januari 2011 kl. 19:40

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: Pekblom skrivet 06 Februari 2011 kl. 22:41
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 28 Januari 2011 kl. 08:25
Kul att få se ett pris på 8070, den kostar £99.99 i UK så 999,- känns ovanligt billigt i Sverige: http://www.webhallen.com/hushall/127853-lego_technic-superbil
Jätte bra pris men vad spelar det för roll när de inte kan leverera?
Hur vet du att dem inte kan leverera? Den går att lägga i varukorgen och man kan checka ut?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Citat från: micke skrivet 06 Februari 2011 kl. 22:55
Citat från: Pekblom skrivet 06 Februari 2011 kl. 22:41
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 28 Januari 2011 kl. 08:25
Kul att få se ett pris på 8070, den kostar £99.99 i UK så 999,- känns ovanligt billigt i Sverige: http://www.webhallen.com/hushall/127853-lego_technic-superbil
Jätte bra pris men vad spelar det för roll när de inte kan leverera?
Hur vet du att dem inte kan leverera? Den går att lägga i varukorgen och man kan checka ut?

Om man kollar på lagerstatus så tycker jag det ser oklart ut om de kan leverera den eller inte. Personligen hade jag valt att inte beställa när statusen ser ut som den gör.

CitatLagerstatus
Postorder   Ej i lager
Sundbyberg   Ej i lager
Stockholm   Beställningsvara
Göteborg   Beställningsvara
Malmö   Beställningsvara
Uppsala   Beställningsvara
Hos leverantören   Ej i lager

Tobbe Arnesson

Den ska ju släppas först i mars egentligen...
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Det står så på alla Technic-modeller, även de som garanterat går att köpa i andra butiker...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Pekblom

Jag antar att de inte kan leverera.
Det går jätte bra att beställa.
Jag beställde två 8070 28 januari. Dessa skulle de sända 31 januari men 6 februari vet de ännu inte leveransdatum.
Jag annullerade orden i dag.

micke

Citat från: Pekblom skrivet 07 Februari 2011 kl. 18:31
Jag antar att de inte kan leverera.
Det går jätte bra att beställa.
Jag beställde två 8070 28 januari. Dessa skulle de sända 31 januari men 6 februari vet de ännu inte leveransdatum.
Jag annullerade orden i dag.
Det var riktigt dåligt, då skall jag inte beställa därifrån
Tack för informationen
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Art Vandelay

Nu har Webhallen fått in lite Lego. Ser ut som om hälften av seten finns i posterorderlager nu, men bara ~5 st av varje.

Art Vandelay

Ser att de har lagt upp en ny undergrupp, Lego Prestige. Rätt så bra priser.

Ingenting i lager än dock  :(

pacc

Ligger rätt tätt på pixmanias priser men det kanske är prisjakt som styr upp det ....
En stor fördel med billigare frakt eller kanske tom utlämning.

Gray

Citat från: Art Vandelay skrivet 21 Februari 2012 kl. 08:44
Ser att de har lagt upp en ny undergrupp, Lego Prestige. Rätt så bra priser.

Ingenting i lager än dock  :(

Jag beställde Kingdoms Joust från Webhallen i början av mars. Då kostade den 1190:- och med bara 50:- i frakt tänkte jag prova på och se om dom kunde få fram dessa set eller ej.

Trots att detta är ett nytt set som inte bör vara svårt att få tag på så har inget hänt (utom ett mail som påpekade att dom fortfarande inte fått in den i lager) så min recension av Webhallen är att undvika de exklusiva setten om dom inte finns i lager. Verkar inte finnas någon större vilja hos Webhallen att få tag på dessa, inte ens när det finns beställningar lagda på dom.

Har köpt "vanligt" LEGO från Webhallen tidigare dock utan några problem så jag varnar bara för de exklusiva setten.

shiftaltcmd

Synd, hade tänkt beställa ett själv. Men med sådan leverans plus att priset gått upp 200 så får det bli från annat håll.

Magnus den store

Bump! Fick ett paket från Webhallen idag. Paketeringen är något av det sämsta jag har sett. Antar att Webhallen inte har tillräckligt stora kartonger. De verkar ha använt två kartonger som tillsammans är för små. En del av paketet var oskyddat och kartongerna var tejpade på Lego-kartongen. Om man är i behov av en diskret förpackning (om innehållet är en överraskning) eller om man vill behålla lådan bör man undvika Webhallen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Sirre

Citat från: Magnus den store skrivet 14 Augusti 2012 kl. 19:57
Bump! Fick ett paket från Webhallen idag. Paketeringen är något av det sämsta jag har sett. Antar att Webhallen inte har tillräckligt stora kartonger. De verkar ha använt två kartonger som tillsammans är för små. En del av paketet var oskyddat och kartongerna var tejpade på Lego-kartongen. Om man är i behov av en diskret förpackning (om innehållet är en överraskning) eller om man vill behålla lådan bör man undvika Webhallen.

Oj! Låter som att du hade otur med den som paketerade! Jag har varit kund hos Webhallen i över 7 år och aldrig haft problem med deras paket. Beställde senast The Black Pearl (vilket är rätt stort) och fick en proper kartong som skydd.

Du kan säkert höra av dig till dem och fråga om de kan göra nåt saken, ifall det är viktigt för dig. De brukar vara schyssta. :)

Wineyard

Citat från: Sirre skrivet 15 Augusti 2012 kl. 15:48

Oj! Låter som att du hade otur med den som paketerade! Jag har varit kund hos Webhallen i över 7 år och aldrig haft problem med deras paket. Beställde senast The Black Pearl (vilket är rätt stort) och fick en proper kartong som skydd.

Du kan säkert höra av dig till dem och fråga om de kan göra nåt saken, ifall det är viktigt för dig. De brukar vara schyssta. :)

Av rent intresse, varför hämtar du inte paketen i centrum? Gratis frakt :)

Magnus den store

Citat från: Sirre skrivet 15 Augusti 2012 kl. 15:48

Jag hoppas att det bara var en sommarvikarie. Har bra erfarenhet av Webhallen sedan tidigare men det här var bara för dåligt. Turligt för mig är inte Lego-lådan av stor vikt. Vet dock att så är fallet för en del, så jag ville bara höja ett varningens finger.

Citat från: Wineyard skrivet 15 Augusti 2012 kl. 18:43
Av rent intresse, varför hämtar du inte paketen i centrum? Gratis frakt :)

Jag svarar dig med. Visst kostar frakten och du får den antagligen varan tidigare om du hämtar den själv. För mig dock tidsbesparingen viktigast. Det skulle kanske ta mig 45-60 minuter i anspråk, vilket är tid som jag inte alltid har när Webhallen har öppet. Sen så är jag förbaskat bekväm av mig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!