[MOC] Volkswagen Beetle i Technic - radiostyrd

Startat av TCAS, 06 December 2021 kl. 23:53

Föregående ämne - Nästa ämne

TCAS

Hej!

Det har nu gått några månader sedan mitt första inlägg om min retro radio.
( https://www.swebrick.se/index.php?topic=16437.0 )

Sedan dess har jag färdigställt ett annat bygge som tog mycket längre tid att skapa. I två års tid har jag jobbat med denna Volkswagen Beetle från 1962. Bilen byggdes i grund och botten för att jag ville skapa något eget med det nya Control+ systemet, men ju mer tiden gick desto mer intresserad blev jag av att göra det till en modell som lika gärna skulle fungera som en snygg bil på hyllan.

Det finns en del Technic modeller av just Volkswagen Beetle, men ingen av dem tyckte jag var riktigt bra. Vissa hade några coola funktioner, eller bara radiostyrning. Vissa var snygga, andra kanske inte lika snygga  :P
Vad jag verkligen ville skapa här var något som har lite av allt. Fullt radiostyrd med Legos app, massor av detaljer och dessutom ska alla dörrar och luckor gå att öppna utan att döljas av elektronik. Tack vare detta så kan du öppna den främre huven och se ett extrahjul med verktygslåda i naven, samt en bränsletank som döljer funktionen som får ratten att vrida sig när man styr. I kupén kan du trycka in fyra alternativt fem personer, fälla fram sätena, öppna handsfacket mm. Motorhuven hittar du där bak, och där finns en modell av motorn med en rem som snurrar när du kör.

Instruktioner finns på min hemsida: https://www.thinkcleverandsmart.com/instructions

Hoppas ni gillar den!

Video på detta finns på YouTube:

Nedan följer några bilder:
Joakim - Östra G

TCAS

Joakim - Östra G

Marika Gougaud

Hej
Jag heter Marika Gougaud och jobbar med castingen av en ny säsong av Lego Master 3
Jag söker efter nya Legobyggare till Lego Master 3.
Du har verkligen fina byggen!
Vore underbart om du ville söka? Har du några frågor så får du gärna kontakta mig på mejl eller ringa 0706441129
Du kan också söka via länken, skriv att du blivit tipsad in.
https://shortaudition.com/Lego-master-2022
Vänligen Marika

Gideon

Citat från: Marika Gougaud skrivet 07 December 2021 kl. 18:35
Hej
Jag heter Marika Gougaud och jobbar med castingen av en ny säsong av Lego Master 3
Jag söker efter nya Legobyggare till Lego Master 3.
Du har verkligen fina byggen!
Vore underbart om du ville söka? Har du några frågor så får du gärna kontakta mig på mejl eller ringa 0706441129
Du kan också söka via länken, skriv att du blivit tipsad in.
https://shortaudition.com/Lego-master-2022
Vänligen Marika
Får man alltså vara med flera gånger?  8)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

TCAS

Får man alltså vara med flera gånger?  8)
[/quote]

Haha dags för REVANCH!  ;D
Joakim - Östra G

Skafte

Va fasen, du fick ju vara med i mer än DUBBELT så många program som jag! Ska nån ha revansch så är det jag! Bara jag!

PS Sjukt frän bagge, Jocke!  ;)

Boathill

Wow! Sjukt imponerad av hur du lyckats dölja elektroniken! Kan man få de lite bilder på hur motorer mm sitter?
Region Hufvudstaden

mortil

Alltså jag blir tårögd :D 

fantastiskt :D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

TCAS

Citat från: Skafte skrivet 07 December 2021 kl. 19:49
Va fasen, du fick ju vara med i mer än DUBBELT så många program som jag! Ska nån ha revansch så är det jag! Bara jag!

PS Sjukt frän bagge, Jocke!  ;)

Haha jag som trodde allt handlade om att vinna!?  :P

Tack Skafte!
Joakim - Östra G

TCAS

Joakim - Östra G

TCAS

Citat från: Boathill skrivet 07 December 2021 kl. 22:14
Wow! Sjukt imponerad av hur du lyckats dölja elektroniken! Kan man få de lite bilder på hur motorer mm sitter?

Tack! Att dölja det elektriska var en av mina mål med projektet. De är inte helt osynliga men tillräckligt för att inte sticka ut tycker jag. Motorerna syns i mittkonsolen och tar man bort hatthyllan så har man full tillgång till batterilådan/hubben. Här är två bilder där du också ser hur dammig den är  ;D

Joakim - Östra G

Selander

Ser att du har den 4-kanaliga hub:en. Hur styr du den? Lite nyfiken utifrån möjligheten att använda den hub:en i ett lok, men blivit lite "skrämd" av att det verkar krångligt att använda tågmotorer ihop med den..... Har du några tankar kring det?

danielbrrssn