Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Star Wars-byster byggda för BrickNerd2021

Startat av o0ger, 19 november 2021 kl. 16:37

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Jag har några byggen att visa er. Det är tre stycken och jag börjar med den här:

IG-88


IG-88 front by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


IG-88 back by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

IG-88 är en av mina favoriter från original-trilogin. Det kändes rätt att börja med en byst av den karaktären. Den blev dock mycket mindre än jag hade tänkt. Det var svårt att hitta kon-bitar i rätt storlek. Så det fick bli en liten minibyst helt enkelt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Riktigt snyggt klossat :)! Det är vackert med SW-byster!
Jag antar att två 47543 inte hade funkat?

o0ger

Citat från: CopMike skrivet 19 november 2021 kl. 16:54
Riktigt snyggt klossat :)! Det är vackert med SW-byster!
Jag antar att två 47543 inte hade funkat?
Tack! Jo, jag funderade på det, men när man tittar på detaljerade bilder av IG-88 så är det olika lutning på undersidan och översidan av huvudet. När man kommer upp i den storleken så känns det ännu viktigare att få vinklarna rätt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Kanske går att öka bottenplattan lite för att få en större känsla. Den känns lite top heavy nu :) Grymma detaljer trots skalan!

o0ger

Citat från: byStfn skrivet 19 november 2021 kl. 17:17
Kanske går att öka bottenplattan lite för att få en större känsla. Den känns lite top heavy nu :) Grymma detaljer trots skalan!

Tack! Ja, kanske det. Jag ska erkänna att jag har väldigt svårt för att ändra på byggen när de väl är fotade och klara. Då vill jag liksom bara hoppa på nästa bygge.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Nu kommer nästa byst:

Ponda Baba


Ponda Baba front by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Ponda Baba back by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Han var säkert van vid att mucka med små bond-pojkar utan problem. Det funkade bra tills en gammal Jedi kom i vägen.

Detta bygge började med att jag testade att bygga ögon med stänkskärmar. När jag satte ihop dem så här så tänkte jag direkt på Ponda Baba. Sen växte resten av bygget upp runt ögonen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Mycket snygga byggen, eller rent av fantastiska bygge!
Utan tvekan ser man direkt vad båda byggena föreställer.
Den oranga jackan tyckte jag var speciellt snygg.

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 20 november 2021 kl. 22:52
Mycket snygga byggen, eller rent av fantastiska bygge!
Utan tvekan ser man direkt vad båda byggena föreställer.
Den oranga jackan tyckte jag var speciellt snygg.
Tack så mycket Anders! Det var roligt att bygga dessa. Byster är inget jag har gett mig på innan, men det kändes kul att testa. Det känns som att konceptet är lite förlåtande. Det måste inte vara en "exakt" kopia av originalet, proportionerna behöver inte stämma perfekt osv. Som vanligt verkar jag behöva en tävling för att få mig att testa nåt nytt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Mitt tredje och sista bidrag kommer här:

Boushh


Boushh front by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Boushh back by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Jag hade sett denna karaktär som leksaksfigur många år innan jag såg filmen. Boushh är fortfarande en favorit bland karaktärerna. Vem är Boushh egentligen? Det finns säkert en massa böcker och serier på ämnet, men jag nöjer mig med att inte veta.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Godtfred

Alla tre är är jättecoola. Den sista har vi en relation till. När vi skaffade ny robotklippare till trädgården så måste den ha namn så klart. Den förra (som jag dödade med en vattenslang) var uppkallad efter R2, dottern tyckte att den nya såg ut som Leia när hon var hos Jabba utklädd till Boushh, så den fick namn delvis efter den. Viss likhet, eller hur?


o0ger

Citat från: Godtfred skrivet 21 november 2021 kl. 18:29
Alla tre är är jättecoola. Den sista har vi en relation till. När vi skaffade ny robotklippare till trädgården så måste den ha namn så klart. Den förra (som jag dödade med en vattenslang) var uppkallad efter R2, dottern tyckte att den nya såg ut som Leia när hon var hos Jabba utklädd till Boushh, så den fick namn delvis efter den. Viss likhet, eller hur?
Det finns likheter, helt klart  :D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

#11
Dags för gruppbild:


Star Wars Busts Groupshot by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

En karaktär för varje film i original-trilogin där de dyker upp. Dessa filmer som har en omöjligt stor plats i mitt hjärta.

Ponda Baba, från Star Wars: Episode IV - A New Hope

IG-88, från Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

Boushh, från Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ColA

Så jävla bra du är Ooger!

Ponda Baba när släpper du setet för jag står längst fram i kön!

o0ger

Citat från: ColA skrivet 22 november 2021 kl. 21:15
Så jävla bra du är Ooger!

Ponda Baba när släpper du setet för jag står längst fram i kön!
Tusen tack!  :D  Okej, vi får se när den dagen kommer!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Alla snygga, men favoriten är Ponda Baba :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.