LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 Januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Vilken jobbig tråd.  ;)
Trots urfattig månad kunde jag inte låta bli utan beställde
2x 7570 strutsloppet
1x Ramses Pyramid (sandfärgad basplatta  :)  )

Får be till Gud att de har kvar Slave1 till det priset (GBP 59) nästa månad.

Slutpris ca: 360:-.  Pris på S@H=975 med frakt.  :o

Blev lite fundersam angående "Issue number" på kreditkortssidan, men jag antar att den skulle lämnas tom på VISAkort?  Beställde på franska amazon förra året men kommer inte ihåg hur jag gjorde då.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Kreufeldt

Citat från: mordatre skrivet 26 Januari 2011 kl. 02:08
Blev lite fundersam angående "Issue number" på kreditkortssidan, men jag antar att den skulle lämnas tom på VISAkort?  Beställde på franska amazon förra året men kommer inte ihåg hur jag gjorde då.
Det är inget varken Visa eller MasterCard använder, tror det är Switch eller något sånt mystiskt kortbolag knappt finns i Sverige.

mordatre

Barbaroux

Har precis fått hem min första leverans från brittiska Amazon. Det tog nästan exakt 52 timmar vilket enligt min mening är väldigt fort då frakten är "gratis". Dessutom levererades allting hem till dörren. Tur att man är ledig just idag! Enligt uppgift var förväntat leveransdatum den 31 januari. Pengarna drogs på mitt kort först idag vilket innebar att jag tjänade några kronor extra då GBP har fallit ganska mycket de senaste dagarna. Allting var väl packeterat så även kartongerna är hela och fina.

Sammanfattningsvis så kan jag bara säga att jag är helnöjd med Amazon så här långt. Nu väntar jag bara på min andra beställning  ;D.

micke

Citat från: Barbaroux skrivet 27 Januari 2011 kl. 14:28
Har precis fått hem min första leverans från brittiska Amazon. Det tog nästan exakt 52 timmar vilket enligt min mening är väldigt fort då frakten är "gratis". Dessutom levererades allting hem till dörren. Tur att man är ledig just idag! Enligt uppgift var förväntat leveransdatum den 31 januari. Pengarna drogs på mitt kort först idag vilket innebar att jag tjänade några kronor extra då GBP har fallit ganska mycket de senaste dagarna. Allting var väl packeterat så även kartongerna är hela och fina.

Sammanfattningsvis så kan jag bara säga att jag är helnöjd med Amazon så här långt. Nu väntar jag bara på min andra beställning  ;D.
Grattis, kan du förmedla vilken länk du använde dig av när du handlade. Det finns så många store inom amazon

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Barbaroux

Exempelvis så köpte jag Ostrich Race som jag vet flera av er sitter och väntar på, se länk.

http://www.amazon.co.uk/LEGO-Prince-Persia-7570-Ostrich/dp/B002Q4U74W/ref=sr_1_103?s=kids&ie=UTF8&qid=1296138747&sr=1-103

Alla köp i min första leverens var direkt från Amazon.uk.com. I mina tidigare inlägg så framgår vad jag beställt.

Däremot i min andra beställning så väntar jag varor från en annan underleverantör. Jag kan återkomma med info när även dessa varor kommit.

Skrytsson

Citat från: Barbaroux skrivet 27 Januari 2011 kl. 14:28
Det tog nästan exakt 52 timmar vilket enligt min mening är väldigt fort då frakten är "gratis".

Det är väldigt fort!

Peewit

beställde just 4 strutsrace... vete katten vad jag skall med dem till men det var ju såååå billigt  ::)

mordatre

Lite bra erbjudanden från Amazon... (priser i pund)

Wampa cave 8089 - 26
small car - fortfarande 1,99
grievous fighter 8095 - 35
power miners 8188 - 4
slave1 8097 - nere på 60 igen
woody´s roundup 7594 - 26
lego ramses pyramid 3843 - 14

Illuwatar

Dessutom, beställer man för över £25 så är frakten gratis... (gjorde just det - en Wampa Cave och en Luke Landspeeder - kunde inte låta bli med dessa priser ;D).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Kreufeldt

Citat från: Illuwatar skrivet 08 Februari 2011 kl. 09:51
Dessutom, beställer man för över £25 så är frakten gratis
Fast bara om man köper från Amazon, eller från "Fulfilled by Amazon". Så en del av de jättebra priserna kan man inte få eftersom de säljs av en tredjepartsåterförsäljare via Amazon. Då blir det inte fraktfritt.

Skrytsson

Dessutom, beställer man för över £25 så är frakten gratis... (gjorde just det - en Wampa Cave och en Luke Landspeeder - kunde inte låta bli med dessa priser ;D).

Well, well. Det har vi redan kommit fram till i början av tråden

Skrytsson

Citat från: Kreufeldt skrivet 08 Februari 2011 kl. 09:53
Dessutom, beställer man för över £25 så är frakten gratis
Fast bara om man köper från Amazon, eller från "Fulfilled by Amazon". Så en del av de jättebra priserna kan man inte få eftersom de säljs av en tredjepartsåterförsäljare via Amazon. Då blir det inte fraktfritt.

Fast de allra flesta bra erbjudanderna tycker jag brukar vara av Amazon själva. Alla exempel Mordatre har listat ovan är exempelvis det.

mordatre

Japp, jag listar bara Amazon´s egna. Den fria frakten är ju det som gör det till så bra priser.

Skrytsson

Amazon har SW-väckarklockorna. Dock är det privatsäljare = ingen gratisfrakt.

http://www.amazon.co.uk/Stormtrooper-LEGO-Minifigure-Alarm-Clock/dp/B004BFAUXW/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1297176192&sr=8-8

De skickar inte till Sverige  >:(