[MOC] Retro Radio, med fungerande knappar och frekvensväljare

Startat av TCAS, 06 Augusti 2021 kl. 17:34

Föregående ämne - Nästa ämne

JonKlarstrom

Baske mig något av det bästa jag sett på länge. Gillar verkligen stilen, looken och känslan av minnen man får när man ser den. Det brandgula i kassettluckan, och så vidare. Välkommen hit också =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

TCAS

Citat från: dalle skrivet 06 Augusti 2021 kl. 21:58
Bra jobbat teamkompis! Såg den IRL i helgen och den är som det bör när det gäller Jocke finns inget att klaga på allra minst tekniskt.

Tack Dalle! Du är så snäll :)
Joakim - Östra G

TCAS

Citat från: JonKlarstrom skrivet 06 Augusti 2021 kl. 22:01
Baske mig något av det bästa jag sett på länge. Gillar verkligen stilen, looken och känslan av minnen man får när man ser den. Det brandgula i kassettluckan, och så vidare. Välkommen hit också =)

Tack så mycket! Ja det är verkligen en speciell look haha. Jag har alltid gillat den kantiga designen, inte minst nu när den skulle byggas. Den är ju ganska lego-vänlig liksom  :P
Joakim - Östra G

swemixon

WOW! Nostalgi på hög nivå. En sådan hade min farmor och farfar stående på fönsterbrädan i köket. Oerhört fint återgiven i allas vår favoritplast. Att dessutom få till funktioner är enastående. Mycket bra klossat! Nu ska jag plocka upp hakan från golvet...

Emma

Riktigt cool! Jag hade också förmånen att få en pedagogisk demonstration av de tekniska lösningarna. Alltså, wow! Jag blir så imponerad!

Teknisk finess och snygg design!
Region Mitten

matgri

TCAS

Citat från: swemixon skrivet 07 Augusti 2021 kl. 09:31
WOW! Nostalgi på hög nivå. En sådan hade min farmor och farfar stående på fönsterbrädan i köket. Oerhört fint återgiven i allas vår favoritplast. Att dessutom få till funktioner är enastående. Mycket bra klossat! Nu ska jag plocka upp hakan från golvet...

Tack så mycket! Det är på nästan samma sätt jag fått lära känna designen sedan jag var liten. :)
Joakim - Östra G

TCAS

Citat från: Emma skrivet 07 Augusti 2021 kl. 10:42
Riktigt cool! Jag hade också förmånen att få en pedagogisk demonstration av de tekniska lösningarna. Alltså, wow! Jag blir så imponerad!

Teknisk finess och snygg design!

Tack! Det var väldigt kul att visa den på plats. Hoppas det dyker upp fler sådana möjligheter med nya byggen snart! :)
Joakim - Östra G

Colligo

Det är den här typen av bygge som man med lätthet kan "bryta isen" i lunchrummet och enkelt kan få in samtalet på Lego. Brutalt snyggt - sammanfattningen på förstasidan "ibland dyker bygge upp som slår en i ansiktet" säger allt.

Nyllet

Ok, jag ger upp - du får avslöja vilka bitar du använt för att bygga blomman till höger ...

Nädå skämt åsido :) jag stämmer in i hyllningskören! Fantastiskt snyggt bygge med grym igenkänningsfaktor. Extra kul att du fått in realistiska funktioner också (upppskattas extra mycket av oss Technic-byggare)

Lego Ideas nästa, eller?

TCAS

Citat från: Colligo skrivet 08 Augusti 2021 kl. 11:36
Det är den här typen av bygge som man med lätthet kan "bryta isen" i lunchrummet och enkelt kan få in samtalet på Lego. Brutalt snyggt - sammanfattningen på förstasidan "ibland dyker bygge upp som slår en i ansiktet" säger allt.

Tack! Ja, tänk att ha med den till jobbet och låtsas som att man försöker få ljud i den. Till slut tröttnar man och börjar plocka isär den en aning för att "hitta felet". Folk skulle stirra galet!  ;D
Joakim - Östra G

TCAS

Citat från: Nyllet skrivet 08 Augusti 2021 kl. 18:10
Ok, jag ger upp - du får avslöja vilka bitar du använt för att bygga blomman till höger ..

Nädå skämt åsido :) jag stämmer i i hyllningskören! Fantastiskt snyggt bygge med grym igenkänningsfaktor. Extra kul att du fått in realistiska funktioner också (upppskattas extra mycket av oss Technic-byggare)

Lego Ideas nästa, eller?

Hahaha, jag tänkte faktiskt bygga blomman också först men insåg att det skulle vara onödigt när jag vill visa upp radion. Japp, funktionerna är i princip ett måste i min mening! Allt blir mycket roligare då. Om jag förstått det rätt så får man inte sälja instruktioner om man lägger upp modellen på Lego Ideas, så då är det nog redan för sent tyvärr då jag redan börjat sälja.  :-\
Joakim - Östra G

V.L.flower

Älskar denhär. Såg den på video från eventet i Bureå. Så nostalgi med "fm-reglage-bandet" (eller vad det nu heter). Minns hur jag som liten satt å rattade å kollade på när dendär pinnen rörde sig över det (då lysande) bandet med siffror, för att försöka hitta nåt, som lät som en station. Och funktionerna, med knapparna mm (y).
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

TCAS

Citat från: V.L.flower skrivet 09 Augusti 2021 kl. 22:16
Älskar denhär. Såg den på video från eventet i Bureå. Så nostalgi med "fm-reglage-bandet" (eller vad det nu heter). Minns hur jag som liten satt å rattade å kollade på när dendär pinnen rörde sig över det (då lysande) bandet med siffror, för att försöka hitta nåt, som lät som en station. Och funktionerna, med knapparna mm (y).

Tack! Ja, där har man suttit hahaha. Alltid kul att bara "kastas" in i ett radioprogram utan att veta vad det handlar om. :)
Joakim - Östra G

Silence101

WOW!! Detta bygge ä ju helt fantastiskt snyggt. Min syrra hade en liknande. Hur många gånger har man inte suttit där och rattat in  program? Att du också fått till funktionerna är ju ett riktigt plus.
Betyg: 5 av 5 😀😀😀😀😀
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?