Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

OK att fila bort gjutskägg?

Startat av Nybohov Creation Ltd., 21 Maj 2021 kl. 09:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Med risk att bli både lynschad och utskrattad så rätta mig om jag har fel så är ju gjutskägg en restprodukt i tillverkningen som inte borde vara där om det beror på att formen inte höll ihop eller och hålet där plasten hälldes ner i innehåller lite rester när tillverkningen är klar kan man väl lämna därhän, jag anser att det är ok att försiktigt avlägsna dessa restprodukter. Om vi diskuterat att såga i en baseplate eller liknande för att de ska passa ett bygge då hamnar vi enligt mig i en annan diskussion.

Peter S

Fick rådet att behålla de felaktiga delarna (och hoppas på prisökning på dessa) och att ersätta med korrekta delar istället...

o0ger

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 21 Maj 2021 kl. 11:28
Citat från: o0ger skrivet 21 Maj 2021 kl. 10:06
Nej, det är inte ok enligt mig. Då har du förändrat bitens ursprungliga form.

Det är alltså vissa bitar som har gjutskägget, det kanske inte framgick i mitt inlägg. De som är helt släta på sidorna funkar att sätta i bredd.

Ok. jag tror att jag ändrar min åsikt. Jag har kollat igenom mina egna bitar och jag har inga som ser ut som dina. Det verkar helt klart vara nåt som gått snett vid produktionen. Fila på du.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!