Författare Ämne: 2021 Rykten  (läst 21135 gånger)

Utloggad BeardedNerd

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 1 556
    • Om Lego på The Bearded Nerd
SV: 2021 Rykten
« Svar #30 skrivet: 20 januari 2021 kl. 22:26 »
Frustrerande pris, men jag kommer nog att slå till. Vilket löjligt snyggt set. Synd bara att jag sålt bort Castle-grejer allt eftersom och har bara kvar MMV nu, men samtidigt tror jag att det står ganska bra på egna ben också.

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 6 531
    • Flickr
« Svar #31 skrivet: 21 januari 2021 kl. 09:30 »
Frustrerande pris, men jag kommer nog att slå till. Vilket löjligt snyggt set. Synd bara att jag sålt bort Castle-grejer allt eftersom och har bara kvar MMV nu, men samtidigt tror jag att det står ganska bra på egna ben också.

Jag håller med. Det är inte ofta jag blir sugen på att köpa set, men detta är smått fantastiskt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Utloggad Classus

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 270
« Svar #32 skrivet: 21 januari 2021 kl. 10:27 »
Hur snabbt brukar sådana här set ta slut och är det något speciellt klockslag som de öppnar upp för beställning?

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2022
  • *
    • Flickr
« Svar #33 skrivet: 21 januari 2021 kl. 10:42 »
Hur snabbt brukar sådana här set ta slut och är det något speciellt klockslag som de öppnar upp för beställning?

Jättesnabbt. Typ en eller två dagar. De brukar väl slappas kl 00.00 på utsatt datum. Så om man vill säkra ett ex ska man nog sitta uppe och vänta 31/1.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Utloggad Nextuz

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 6 930
« Svar #34 skrivet: 21 januari 2021 kl. 13:18 »
Jag funderar om dom ens finns i lager här i Europa ännu.
Det är många set det varit så med nu.

Utloggad BeardedNerd

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 1 556
    • Om Lego på The Bearded Nerd
« Svar #35 skrivet: 21 januari 2021 kl. 19:14 »
Jag menar, Spring Lantern Festival går inte att beställa alls nu och det släpptes för 20 dagar sedan. Det är nog bäst att beställa de första dagarna om man vill ha det direkt, och första veckan om man kan acceptera lite väntetid. Efterfrågan är brutal och det är nog sannolikt begränsningar i tillgången.

Utloggad ColA

• Styrelsen
  • *
  • Bricks In Tyresö
  • Antal inlägg: 2 352
« Svar #36 skrivet: 21 januari 2021 kl. 21:10 »
Jag menar, Spring Lantern Festival går inte att beställa alls nu och det släpptes för 20 dagar sedan. Det är nog bäst att beställa de första dagarna om man vill ha det direkt, och första veckan om man kan acceptera lite väntetid. Efterfrågan är brutal och det är nog sannolikt begränsningar i tillgången.

Det fanns gott om dom i Skärholmen idag, även monster boken fanns det många  :P

Men online verkar det vara kaos...

Utloggad Eriol

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 511
« Svar #37 skrivet: 22 januari 2021 kl. 08:23 »
Jag var också väldigt sugen på att beställa 21325 (Brickset) direkt första dagen, men med det priset Lego satt tror jag att jag ändå chansar på att avvakta. Möjligheten finns ju att det kommer gå att köpa väldigt mycket billigare från andra återförsäljare senare, men även risken att de säljer slut helt. Det är dock inget "limited edition" eller liknande och det innehåller inte så mycket specialbitar så Lego borde ju vara intresserade av att sälja så många som möjligt totalt sett...

Utloggad Peter S

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 4 290
« Svar #38 skrivet: 22 januari 2021 kl. 09:27 »
Jag var också väldigt sugen på att beställa 21325 (Brickset) direkt första dagen, men med det priset Lego satt tror jag att jag ändå chansar på att avvakta. Möjligheten finns ju att det kommer gå att köpa väldigt mycket billigare från andra återförsäljare senare, men även risken att de säljer slut helt. Det är dock inget "limited edition" eller liknande och det innehåller inte så mycket specialbitar så Lego borde ju vara intresserade av att sälja så många som möjligt totalt sett...
Är det "lekbaksida" på taket? Dvs att den saknar tak på baksidan, i likhet med Winter Village?

Utloggad BrickMe

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 458
« Svar #39 skrivet: 22 januari 2021 kl. 09:54 »
Är det "lekbaksida" på taket? Dvs att den saknar tak på baksidan, i likhet med Winter Village?

Jag läste precis den här: https://www.brothers-brick.com/2021/01/21/lego-ideas-21325-medieval-blacksmith-the-black-falcons-return-to-lego-castle-review/
Kan inte påstå att jag blir mindre sugen på att köpa den ;)

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2022
  • *
    • Flickr
« Svar #40 skrivet: 22 januari 2021 kl. 10:14 »

Det är tak på båda sidorna.

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2022
  • *
    • Flickr
« Svar #41 skrivet: 26 januari 2021 kl. 12:43 »
Hmm...alltså, jag vet inte?

Utloggad pehter aka ibbe

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 1 287
    • Flickr
« Svar #42 skrivet: 26 januari 2021 kl. 13:06 »
Hmm...alltså, jag vet inte?

Jag tror att det riktar sig till en annan målgrupp än afols  8)
Däremot tror jag att det kan attrahera den målgruppen som använder Fortnite för att dansa istället för att slåss.....
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 5 682
« Svar #43 skrivet: 26 januari 2021 kl. 13:45 »
Ojdå. De försöker ge sig in i TikTok-träsket. Om inte annat verkar vi få många nya 2x2-tiles med tryck!

Utloggad JonKlarstrom

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Behöver en Tardis som Legorum.
  • Antal inlägg: 517
    • Flickr men inget där än.
« Svar #44 skrivet: 26 januari 2021 kl. 20:18 »
Men jag vill ha tiles, struntar i appen och allt. Men tiles med tryck, vill jag ha.
Är inte ett dugg fyndig idag.