Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2019

Startat av o0ger, 22 November 2018 kl. 19:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: lindyhep skrivet 28 November 2018 kl. 10:35
Jag undrade först också men såg sedan baksidan på kartongen där dessa bilder finns.

Citat från: insurrection skrivet 28 November 2018 kl. 14:34
Tycker iofs det ser ut som att den är upprullad på något mörkt där?

Jag tror det är ett vitt rör för att det ska se ut som en fullmatad rulle med stickers-ark när det som följer med i själva verket är en kort remsa med några stickers som finns med i filmen. Då kan du leka scenen ur filmen och ladda rullen som i filmens verklighet nog skulle vara icke-LEGO. Det bruna skall nog se ut som papprulle typ, om jag ska lita till mina erfarenheter av sådana där stickers-maskiner som barn som pysslar mycket brukar leka med.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Magnus den store

Tryck på hjulet. Jag har sett mindre tryck och stickers på fälgar tidigare, men inte text. Är det en ny bit?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 29 November 2018 kl. 13:07
Tryck på hjulet. Jag har sett mindre tryck och stickers på fälgar tidigare, men inte text. Är det en ny bit?

Jag tror det är en ny fälg med tryck.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Vad är det som sitter i fronten på denna bilen:

LEGO Speed Champions McLaren Senna (75892) by Allen Tran, on Flickr

Den tunna orangea biten. Jag tänker att det kan vara en flagga: men tycker inte att vinklarna stämmer.

Kan det var en enda stor bit som är 6 pluppar bred? Typ en Bionicle-yxa eller nåt?

o0ger

Ny stor valvbit här:

Vit och Lila

Kwagge

Selander

Är den 5wide Cooper:n ? Måste vara bland det första TLG släpper i den skalan isf....

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 29 November 2018 kl. 14:54
Vad är det som sitter i fronten på denna bilen:
[...]
Den tunna orangea biten. Jag tänker att det kan vara en flagga: [...] men tycker inte att vinklarna stämmer.

Kan det var en enda stor bit som är 6 pluppar bred? Typ en Bionicle-yxa eller nåt?
Funderade på samma sak, men flagga avfärdade jag med en gång. Det är något svart bredvid. Om det är en plate 1x2 med runda kanter uppstår frågan: Hur sitter den fast?

Tillägg: Tankevurpa, kom på hur den sitter fast. ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Selander skrivet 29 November 2018 kl. 15:11
Är den 5wide Cooper:n ? Måste vara bland det första TLG släpper i den skalan isf....
Ja, faktiskt. Kul!

o0ger

Citat från: Kwagge skrivet 29 November 2018 kl. 15:08
Mini Copper är första "vill ha" av 2019 års set

Ja, många bra bitar :)

Nextuz

Citat från: o0ger skrivet 29 November 2018 kl. 14:49
Citat från: Magnus den store skrivet 29 November 2018 kl. 13:07

Jag tror det är en ny fälg med tryck.

En fälgkapsel gissar jag på, som passar i samma fälg och däck som förut.
Kapseln förekommer även utan tryck bak på den gula Dodge Challenger SRT Demon :)

Nextuz

Teabox

Citat från: Kwagge skrivet 29 November 2018 kl. 15:08
Mini Copper är första "vill ha" av 2019 års set

Om jag inte köper den så kommer jag iaf kolla upp instruktionerna för att se hur de har byggt den :)