Tävling: Dalahästen (Eventsetet 2019)

Startat av krakfot, 04 Oktober 2018 kl. 08:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Citat från: shiftaltcmd skrivet 16 Oktober 2018 kl. 09:58
Dalahästar finns i andra färger än röda.  ;)
Så är det, men jag antar att man vill ha urtypen som eventmodell. Tror också att det finns många bitar i rött som man kan använda...

Nextuz

Kvarnbacka

Häst nummer tre: tillåtna bitar till ben utan att för den skull likna en gris alltför mycket. :)
103 bitar.

Godtfred

Kvällens framsteg. Lite mer rundad kropp och svans, helt omgjord insida. Fortfarande inte provat några andra ben däremot... 91 bitar.

Nextuz

Dalahästen har egentligen ingen svans ;) ...förutom om den är ditmålad :)

Godtfred

Gjorde faktiskt en ny version redan igår utan svans och en med mycket mindre, men blev för sent för att göra ny bild...

Godtfred

OK, blir nog sista versionen för min del. Benen och bracketen under örat är tillbaka. Får lösas om det behövs senare.
Den lilla svansen funkade bäst anser jag. Flyttade huvudets infästning så det blev lite snyggare övergångar.

Har provbyggt, blev faktiskt riktigt stabil trots allt när alla bitar är på plats.

95 bitar.

Wineyard

Jag älskar ju brickheadz så..

AndersI

Ser mera ut som en dalagris...
Men söt!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Wineyard

Ozp

Gjorde om rumpan lite som gjorde att dekorationerna kunde flytta bak. 61 bitar

lingonfil

Citat från: Ozp skrivet 19 Oktober 2018 kl. 10:35
Gjorde om rumpan lite som gjorde att dekorationerna kunde flytta bak. 61 bitar

Ladies and Gentlemen. Där har vi den!

AndersI

Jag fick samma tanke direkt när jag såg den - proportionerna känns väldigt rätt.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Classus

Mycket snyggt, Ozp! Jag förstod att det skulle ta tid att hitta en så här snygg design men du har kommit fram till en fin lösning.

Edit: stavning och grammatik...

Peter S

Vad håller ihop den på mitten? Ser ut som det är två separata delar som är löst ihopskjutna.