Sevärdheter och landmärken till Sverigekartan

Startat av Etzel, 15 November 2010 kl. 18:16

Föregående ämne - Nästa ämne

drnrdvk

Citat från: Ras 74 skrivet 18 November 2010 kl. 22:58
Skall vi skapa en tråd till då med vad folk tänker bygga? Eller fanns det en redan?

Nån som redan bygger nåt i norra Sverige?

Nextuz

Kan vi lägga till i rubriken Sevärdigheter och landmärken? =)

Ras 74

Citat från: Nextuz skrivet 30 Januari 2011 kl. 23:07Kan vi lägga till i rubriken Sevärdigheter och landmärken? =)

Fixat! Trodde du kunde det själv Nextus  :P
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Merkurius

Funderar på om jag ska hand om Bodens fästning...

Förresten, kan man "förminska" byggena för att de ska få plats på 8x8? För att få med alla delarna av en sevärdhet?
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Superkalle

Lite mer Göteborg.

Vinga och Poseidon har Ras och jag knåpat ihop tillsammans. Ett enormt arbete och stor möda  :D

EDIT: Jädra vad stor bilden blev. Ja, ja, inget att göra nu. Klockan är läggdags.

Nextuz

Citat från: Ras 74 skrivet 31 Januari 2011 kl. 08:50
Citat från: Nextuz skrivet 30 Januari 2011 kl. 23:07Kan vi lägga till i rubriken Sevärdigheter och landmärken? =)

Fixat! Trodde du kunde det själv Nextus  :P
Jag kan inte data :p
Ne bara tänkte om de var en ide o genomföra :)

tellblom

Ahh trevliga Göteborgs vyer,

Gött jobbat boys

Merkurius

Är ju inte lika van byggare som ni här, men jag gör ett försök.
I och för sig är ju denna byggnad nerlagd, men borde inte "de svenska vakttornen som med plutonium ska få dansken på fall" platsa ändå?

Edit: Bytt färger till light gray. den blev så grå som ett kärnkraftverk känns.. speciellt ett som är nerlagt :-)

Barsebäcks kärnkraftsverk:

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

tellblom

Tyckte den va snyggt gjort, bra detaljer på liten yta

/martin

Superkalle

Bra jobbat Merkurius. Skorstenen gillar jag. Vet inte om du vill ha kritik, men jag hade kanske gjort reaktorbyggnaderna ljusgrå istället för tan. Men bara en liten detalj.  :)

Merkurius

Jag tar gärna emot kritik, allt för att bli bättre.
Jag är just i tagen att byta ut tan mot light gray, inte minst för att brick 1x2 with grille inte finns i tan :-)

Här kommer även Bodens fästning. Inte lätt att se om man inte varit där, men ni får tro mig när jag säger att det ligger uppe på ett granklätt berg ovanför Lule älv och stadsdelen Bodsvedjan på andra sidan.

Mirandir

Citat från: drnrdvk skrivet 30 Januari 2011 kl. 22:38
Citat från: Ras 74 skrivet 18 November 2010 kl. 22:58
Skall vi skapa en tråd till då med vad folk tänker bygga? Eller fanns det en redan?

Nån som redan bygger nåt i norra Sverige?

Har funderat en hel del på vad som finns att bygga för Norrland. Men det vette fan vad man skall bygga. Bortsett från ost och ishotellet så kan jag inte komma på så mycket mer... Lite synd att de fortfarande inte kommit sig för att börja bygga "Stoorn":-\
Legobloggen: http://legobloggen.com

Merkurius

Har börjat fundera på Lapporten i Abisko, men du kan få ta den om du vill :-)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lapporten

Merkurius

Det bara sprutar ut byggnader.. här kommer en från Ölands södra udde...