LDD 4.0 - vad krävs egentligen för att kantlinjer och skuggning ska fungera?

Startat av AndersI, 02 November 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Tack. Men de händer samma sak fortfarande :(

EDIT: Heller inget Access.exe i TaskManager

Superkalle

Detta är förbryllande. Kan du för säkerhets skull också kolla detta:

http://www.btabdevelopment.com/ts/default.aspx?PageId=13

Sedan undrar jag om du kan skicka mig LXF-filen månne, så kan jag prova. Min mail är

EDIT Det jag kan tänka mig att problemet kanske är att LDD Manager skriver till temp-katalogen (som hämtas från TEMP-miljövariabeln), och skulle det vara så att LDD Manager inte har rätt att radera filer i denna katalog, så blir det förstås stopp när nästa fil skall skrivas till samma ställe.

AndersI

Min ursprungsdiskussion verkar ha ramlat över i den här tråden...

Skulle bara meddela att efter uppdatering (direkt från Intel) av grafikdrivrutinen kan jag nu slå på Avancerad skuggning och få mycket vackrare bilder.

Kryssrutan för linjer mellan bitarna finns också, men sänker datorn (vilket inte är förvånande, eftersom det är integrerad grafik, inget extra kort).

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Skrytsson

Har ännu inte fått LDDManager att funka igen.

Citat från: Superkalle skrivet 14 November 2010 kl. 20:04
EDIT Det jag kan tänka mig att problemet kanske är att LDD Manager skriver till temp-katalogen (som hämtas från TEMP-miljövariabeln), och skulle det vara så att LDD Manager inte har rätt att radera filer i denna katalog, så blir det förstås stopp när nästa fil skall skrivas till samma ställe.

ja, det låter troligt. För när felmeddelanden kommer upp så börjar det med en dialogruta som säger "filen finns redan". Samtidigt kommer det upp en annan dialogruta där det verkar som att en kopiering pågår t Temp-katalogen (Local Settings\Temp).

Skrytsson

Lyckades lösa det själv!  ;D
Jag tog bort alla filer i Temp-mappen med namn:
Temporär katalog nn för LDD-TEMP.zip

...och då funkade det som vanligt igen  :)

Tobbe Arnesson

Tänkte just föreslå att radera allt i den där temp-mappen, då sa forat att det kommit ett nytt inlägg och se!  :D

Fantastiskt felmeddelande: Fel vid kopiering av fil. Filen finns!
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 December 2010 kl. 14:16
Tänkte just föreslå att radera allt i den där temp-mappen,
Raderade just allt i Temp-mappen. Har nu plötsligt 10 GB mer ledigt diskutrymme.  :o Så det är den mappen som är boven och äter upp allt diskutrymme hela tiden?  :P Blir till att hålla efter i den mappen regelbundet hädanefter.

SuperMario

Skrytsson

På laptopen funkar shading, se bild 1.
Men när outlines kryssas för antar de röda och gröna bitarna en helt annan färg som ser ut som självlysande, se bild 2.  ??? Jättekonstigt.

Superkalle

Citat från: Skrytsson skrivet 09 December 2010 kl. 14:15

Ahhh - det är ju strålande!

Skrytsson

Citat från: Superkalle skrivet 09 December 2010 kl. 15:31
Citat från: Skrytsson skrivet 09 December 2010 kl. 14:15

Ahhh - det är ju strålande!

Tackar. Såg du inlägget ovan jag skrev samma minut som du skrev?  :)

Superkalle

Citat från: Skrytsson skrivet 09 December 2010 kl. 15:31
På laptopen funkar shading, se bild 1.
Men när outlines kryssas för antar de röda och gröna bitarna en helt annan färg som ser ut som självlysande, se bild 2.  ??? Jättekonstigt.
Har hört om detta fel tidigare. Inte roligt.

En fråga: Du startar väl om LDD efter att du klickat i Outlines? Och när du startar LDD igen, så blir det sådana där "självlysande" bitar? Stämmer det?

Föresten, vilket grafiktchip var det du hade på laptopen? Och du har uppdaterat grafikdrivfrutinerna på den?

Skrytsson

Citat från: Superkalle skrivet 09 December 2010 kl. 15:37
En fråga: Du startar väl om LDD efter att du klickat i Outlines? Och när du startar LDD igen, så blir det sådana där "självlysande" bitar? Stämmer det?

Ja, precis.

Citat från: Superkalle skrivet 09 December 2010 kl. 15:37
Föresten, vilket grafiktchip var det du hade på laptopen? Och du har uppdaterat grafikdrivfrutinerna på den?

ATI Mobility Radeon HD 4530 tror jag. Nej, jag har inte lyckas inte googla fram mig till någon ny version av rutinerna... Å andra sidan är datorn bara drygt ett år gammal.