[MOC] Ninja horn microscale träd

Startat av Full Plate, 20 Oktober 2017 kl. 22:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Experimenterade lite med microträd och lyckades få till denna lilla kreation. Byggd av ninja horn och toasitsar :) Hade svårt att hålla mig för skratt under byggandet, men i slutändan tyckte jag det blev rätt ok. Enda jag inte gillar så mycket är de släta, runda ytorna som sabbar den organiska looken lite. Trädet är också aningen stort jämfört mina andra microträd, men funkar rätt ok i ett landskap ändå. Knappast något man bygger många av dock - 44 ninja horn per träd :P

Magnus den store

Snyggt! Sitter ninjahornen och toasitsarna fast i studs eller clips på något sätt eller har du bara krokat fast dem i varandra?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox

Kul idé :)

(och om det var någon annan som undrade, ninjahornen har id 11437 på BL :) )

Ozp

Betweenbrickwalls

Kul idé och ett typiskt Full Plate-bygge av hög klass! Toasitsarna är verkligen mångsidiga. Undrar också Hur fästmekanismen ser ut.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Emma

Haha, toasitsar.. Livbojar är det väl... Som sagt mångsidiga.

Bra jobbat fullplate! Du inspirerar alltid!
Region Mitten

Full Plate

Citat från: Magnus den store skrivet 21 Oktober 2017 kl. 00:19
Snyggt! Sitter ninjahornen och toasitsarna fast i studs eller clips på något sätt eller har du bara krokat fast dem i varandra?

Tack!
Ninjahornen sitter inklämda i toasistarna som i sin tur sitter fast i studs på själva trädet. Kan se bilden nedan.

Citat från: Teabox skrivet 21 Oktober 2017 kl. 09:04
Kul idé :)

(och om det var någon annan som undrade, ninjahornen har id 11437 på BL :) )

Tackar! Ja, och det finns inte jättemånga gröna på BL tyvärr.

Citat från: Ozp skrivet 21 Oktober 2017 kl. 09:16
Bulkbit?

Funderade lite på det, men vet inte hur användbar den är generellt, så kanske inte är så befogad. Nog rätt bra värde jämfört med BL dock kan jag tänka mig. Kanske ska föreslå den :)

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 21 Oktober 2017 kl. 12:27
Kul idé och ett typiskt Full Plate-bygge av hög klass! Toasitsarna är verkligen mångsidiga. Undrar också Hur fästmekanismen ser ut.

Tackar! Har satt ihop en liten bild som beskriver det nedan :)

Citat från: Emma skrivet 21 Oktober 2017 kl. 16:20
Haha, toasitsar.. Livbojar är det väl... Som sagt mångsidiga.

Bra jobbat fullplate! Du inspirerar alltid!

Tackar! Haha, jo, de är väl livbojar egentligen, men jag tänker alltid på dem som toasitsar av någon anledning :)

En liten bild som beskriver lite hur det går till. Allt bygger på livbojar som man trycker in 4 ninja horn i. Den fjärde kan vara lite svår att få in, men gäller att få rätt vinkel på det så att de andra inte är i vägen :)

Dessa monteras på en trädstomme. Först 4 st på en travisbrick med 2 plates buffer. Sen fyra till på en 2x2 round plate och sist 3 på en bracket på toppen.

mortil

Seriöst.  skiter du ut bra byggen ? :P 
jäkligt snyggt iaf :D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Zilmrud

Shit va läckert! Förutom att du alltid har snygga byggen så är det alltid kul att se dina tekniker och dina bitar. Awsome!
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/