Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 2017

Startat av lingonfil, 06 Maj 2017 kl. 15:03

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Jag gjorde ett googledokument som exempel på hur man skulle försöka organisera en utställning av 32x32 displayer.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/15TFT-Fz3KefE51-1EkjlWY5J5A0ciityyM07FihmI5w/edit?usp=sharing

Det roliga blir om man man liksom kunde spela upp hela rymdsagan med hjälp av 32x32 displayer. (Jag menar förstås inte hela rydsagan utan endast ett par scener från varje film)

zeke

Låter urkul!
Har mycket Star Wars, men inte många moc så har precis påbörjat en 32x32.
Sen kanske man ska öppna dödsstjärnan som slank med sist.  😜

Odidoma

Borde ni inte döpa om rubriken till "CB Star Wars" eller liknande?

lingonfil

Citat från: Odidoma skrivet 18 Maj 2017 kl. 12:35

Än så länge är det nog bara en deltagare, det krävs tre för att det ska bli ett CB va? ;) Jag startar kanske en egen tråd för mitt CB förslag. Men jag är lite tveksam till mottagandet. Än så länge så har det inte varit ett överväldigande bifall. När jag kommit ur min byggkramp jag drabbats av den senaste tiden så kan jag förhoppningsvis bygga ett par moduler och försöka piska upp stämningen lite. =)

Men jag tycker det vore intressant att kraftsamla sig lite bland SW-byggare rent generellt utöver ett eventuellt CB. Jag skulle tycka det vore kul med mer SW på våra utställningar och jag tror att många av våra besökare skulle gilla det med. =)

Prio ett blir att uppvakta BerraBZ som seglat upp och förbi de flesta av oss!

ColA

Citat från: lingonfil skrivet 18 Maj 2017 kl. 13:46
Citat från: Odidoma skrivet 18 Maj 2017 kl. 12:35

Än så länge är det nog bara en deltagare, det krävs tre för att det ska bli ett CB va? ;) Jag startar kanske en egen tråd för mitt CB förslag. Men jag är lite tveksam till mottagandet. Än så länge så har det inte varit ett överväldigande bifall. När jag kommit ur min byggkramp jag drabbats av den senaste tiden så kan jag förhoppningsvis bygga ett par moduler och försöka piska upp stämningen lite. =)

Men jag tycker det vore intressant att kraftsamla sig lite bland SW-byggare rent generellt utöver ett eventuellt CB. Jag skulle tycka det vore kul med mer SW på våra utställningar och jag tror att många av våra besökare skulle gilla det med. =)

Prio ett blir att uppvakta BerraBZ som seglat upp och förbi de flesta av oss!
När ska det vara klart då? Ska man bygga en scen per 32x32 Moduverse platta?

lingonfil

Citat från: ColA_30 skrivet 18 Maj 2017 kl. 14:22
När ska det vara klart då? Ska man bygga en scen per 32x32 Moduverse platta?

Jag tänkte att man tar sikte på nästa stora event. Nu är det ju lite oklart när det skulle bli av. Men jag tänker att detta CB passar utmärkt att plocka ihop med de som råkar vara på just detta event. Jag hade tänkt att ta med mina moduler till varje utställning jag åker på . Förhoppningsvis så blir vi några flera så att man kommer upp i ett antal moduler.

Jag kommer inte till klossfestivalen. Men om andra ska dit och hinner bygga något tills dess så skulle det ju kunna vara ett sätt att smygstarta.

Jag är inte hundra på att det måste vara en moduverse i botten. Det kanske går bra med en vanlig basplatta? Jag tänkte nämligen inte att man skulle koppla ihop plattorna utan jag tänkte att de står för sig själva, men att det står uppställda på rad i filmordning. Kanske skulle man kunna tänka sig att ha någon slags ram. Eller någon slags framkant där man skulle kunna skriva något, t ex en filmreplik. Men sådant måste ju inte byggas in i plattan, det skulle ju lika gärna kunna vara papperslappar som ligger på bordet.

Zeke, clarmo, fork och skafte verkar intresserade.
Om wolcker, lordflintstone och drdoddo har kvar sina 32x32 moduler så så har vi tre till.

Men jag vill gärna höra lite mer synpunkter, förslag och frågor! Så kan vi reda ut sånt innan man kallar detta för ett CB och försöker dra igång det.

Skafte

Jag är gärna med! En eller två 32x32-scener borde man väl kunna pilla ihop, särskilt om (delar av) officiella set kan ingå.

ColA

Bas eller moduverse får ni bestämma, det blir mitt första.
Tex om vi kör film 1-7 och vi blir 7st skulle vi kunna ta 1 film var? Bara en tanke.

lingonfil

Citat från: Skafte skrivet 18 Maj 2017 kl. 15:44
Jag är gärna med! En eller två 32x32-scener borde man väl kunna pilla ihop, särskilt om (delar av) officiella set kan ingå.

Sorry jag missade dig. =)

Citat från: ColA_30 skrivet 18 Maj 2017 kl. 15:56
Bas eller moduverse får ni bestämma, det blir mitt första.
Tex om vi kör film 1-7 och vi blir 7st skulle vi kunna ta 1 film var? Bara en tanke.

Det är en bra tanke. Man behöver nog någon slags planering så att man får en rimlig spridning. Det kan bli rätt knäppt om t ex hälften av alla moduler är från hoth-scenen. Jag känner inte särskilt starkt för ep 1-3 så jag tänkte nog inte bygga något därifrån. Om många tänker lika så kanske man t o m begränsar sig till ep 4-6. Så får man se om det finns intresse att bygga något från 7:an eller Rogue one. Det beror ju på vad övriga deltagare känner för.

Jag tänker mig att försöka ha ett CB som är ganska självorganiserande. Jag började på ett dokument för att försöka planera. Kanske ska jag uppmana alla som är sugna att delta på att "skriva upp sig" i dokumentet. Så ser man vilken täckning och spridning man skulle kunna uppnå.

ColA

Jag känner lika för alla filmer SW freak som jag är. Min ena son heter Anakin så det känns ju logiskt att jag bygger ett par 32x32 från film 1-3 :)

Ozp

Citat från: ColA_30 skrivet 18 Maj 2017 kl. 16:54
Jag känner lika för alla filmer SW freak som jag är. Min ena son heter Anakin så det känns ju logiskt att jag bygger ett par 32x32 från film 1-3 :)

Heter den andra Jar-jar? =)

ColA

Citat från: Ozp skrivet 18 Maj 2017 kl. 17:00

Haha jag fick inte igenom varken det eller Obi-Wan 😄

lingonfil

Citat från: ColA_30 skrivet 18 Maj 2017 kl. 17:09
Citat från: Ozp skrivet 18 Maj 2017 kl. 17:00

Haha jag fick inte igenom varken det eller Obi-Wan 😄

För frun eller PRV?

Jag hittar ingen obi-wan i namnstatistiken, men det finns en del Chewbacca, Vader, Darth, etc
http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/namnsok/Search/?nameSearchInput=Chewbacca
http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/namnsok/Search/?nameSearchInput=darth
Men faktiskt bara en med Skywalker som efternamn.

lingonfil

ColA

Hur gör jag för att lägga in mig i dokumentet då?