Rebricktävling - Minimodular

Startat av Ozp, 15 Mars 2017 kl. 07:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Citat från: Monty skrivet 15 Mars 2017 kl. 17:06
Rolig tävling! Ser inget om regler/begränsningar i storlek/bitar etc, någon som vet nåt?

Klicka på "Rules" på sidan.

https://www.lego.com/en-us/rebrick/contest-page/contests/mini-modulars

andli

Citat från: Vibora skrivet 15 Mars 2017 kl. 08:52
Det står "your own mini model of your own modular building", så det ska nog inte vara av ett officiellt modulhus. Ser fram mot Kulturhuset mini modular!  ;D

Det är lite skum formulering eftersom det inte finns något krav att visa sitt stora hus :)
I FAQ till reglerna sägs det vara okej, men nerdrag på kreativitets poängen..

Citat
Can I build a mini modular for an existing LEGO Modular building, or my own version of one of the ones included in 10230 LEGO Mini Modulars?

Yes, you can, however remember that the judging criteria for this contest includes creativity, and if you make your own version of a building in 10230 LEGO Mini Modulars you might receive a lower creativity score during judging.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Monty

Citat från: Myko skrivet 15 Mars 2017 kl. 18:00
Citat från: Monty skrivet 15 Mars 2017 kl. 17:06
Rolig tävling! Ser inget om regler/begränsningar i storlek/bitar etc, någon som vet nåt?

Klicka på "Rules" på sidan.

https://www.lego.com/en-us/rebrick/contest-page/contests/mini-modulars

Tackar! Hittade till slut, lurigt på mobilversionen..
Make everything as simple as possible but not simpler

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 15 Mars 2017 kl. 17:52
Vi kanske måste ställa in kvartal 2 tävlingen så alla kan fokusera på att bygga minimodulars, eller varför inte att ställa upp i båda tävlingarna.

Ja, kom igen nu! Ska ni bygga Mini Modular nån gång så är det nu. Ni kan ladda ner instruktionerna för mina byggen och kanske få några idéer där.

http://www.swebrick.se/index.php?board=59.0
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 15 Mars 2017 kl. 20:08
Citat från: Anders67 skrivet 15 Mars 2017 kl. 17:52
Vi kanske måste ställa in kvartal 2 tävlingen så alla kan fokusera på att bygga minimodulars, eller varför inte att ställa upp i båda tävlingarna.

Ja, kom igen nu! Ska ni bygga Mini Modular nån gång så är det nu. Ni kan ladda ner instruktionerna för mina byggen och kanske få några idéer där.

http://www.swebrick.se/index.php?board=59.0

Mycket bra det där - och ja jag kan redan nu säga att detta måste ni försöka er på. Utmaningen blir väl att både bygga en stort modular som man sedan gör en minimodular av  ;D
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

o0ger

Redan 411 bidrag med mer än en månad kvar.

De tillåter även digitala bidrag och man behöver inte bry sig om att bitarna ska finnas i de färger man använder.

Jag kommer dock satsa på att bara bygga i riktig plast. Jag har två hus klara och ett tredje nästan klart. Nu är frågan hur man ska göra rent taktiskt? Ska man vänta till sista veckan?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andli

Ja, det verkar väl dumt att inspirera att att kopiera dina bygge...

När LEGO ska gå igenom de 10 000 bidragen är det ju tråkigt om det är 100 som liknar din.
De lär ju knappast orka reda ut vem som var först, om de inte bedömer de i den ordning de kommer in...

Jag tror de tagit sig vatten över huvudet för att kunna utse en rättvis vinnare!
De kanske kör en Trumph och kastar halva högen bidrag, "de hade otur, jag gillar inte folk med otur"
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

o0ger

Ja, men jag hoppas de gör en rättvis bedömning.

Det borde gå ganska snabbt att göra en snabb gallring. Då kanske man får bort hälften. Sen blir det klurigare. Jag tror man bör satsa på att ha något bygge som sticker ut lite. Snygga färgval och kontraster.

fillishave

Hej, hej,
Väldigt länge sen jag var inne på det här forumet och skrev någonting men om någon är intresserad så ligger mina bidrag i tävlingen här:
https://www.lego.com/en-us/rebrick/search-page?query=fillishave

Självklart är det alltid roligast att bygga på riktigt men å andra sidan har det varit väldigt kul att inte begränsas av färger och tillgång på bitar över huvud taget.

o0ger

Snyggt! Jag börjar känna mig lite smått chanslös i den här tävlingen!

o0ger

Jag tycker att det var kul att de tillät digitala bygggen och att man får använda vilka färger man vill. Jag kommer dock satsa på byggen i plast. Jag kanske slänger in nåt digitalt bygge också, får se.

lingonfil

Citat från: fillishave skrivet 11 April 2017 kl. 11:50
Hej, hej,
Väldigt länge sen jag var inne på det här forumet och skrev någonting men om någon är intresserad så ligger mina bidrag i tävlingen här:

Självklart är det alltid roligast att bygga på riktigt men å andra sidan har det varit väldigt kul att inte begränsas av färger och tillgång på bitar över huvud taget.

Många fina bidrag!

Gillade uppfinnarens hus, det kändes tillräckligt kreatvit för att sticka ut (vilket jag tänker att man måste göra i denna tävling) men ändå troget med modulhusens teman.

fillishave

Citat från: o0ger skrivet 11 April 2017 kl. 12:51
Snyggt! Jag börjar känna mig lite smått chanslös i den här tävlingen!
Tack! Ja det är lätt att bli modfälld när man ser alla fantastiska kreationer som folk gör men jag försöker tänka att byggandet i sig är så roligt och hade det inte varit för tävlingen hade jag med 100% sannolikhet inte satt mig ner och gjort det

Citat från: o0ger skrivet 11 April 2017 kl. 13:17
Jag tycker att det var kul att de tillät digitala bygggen och att man får använda vilka färger man vill. Jag kommer dock satsa på byggen i plast. Jag kanske slänger in nåt digitalt bygge också, får se.
Vet att det är lite av en vattendelare men jag tycker också att det är roligt dels eftersom det har en demokratiserande effekt i att alla kan bygga vad som helst utan att äga massa Lego samt att att det är kreativt stimulerande att inte vara bunden av de färger som finns

Citat från: lingonfil skrivet 11 April 2017 kl. 13:18
Citat från: fillishave skrivet 11 April 2017 kl. 11:50
Hej, hej,

Många fina bidrag!

Gillade uppfinnarens hus, det kändes tillräckligt kreatvit för att sticka ut (vilket jag tänker att man måste göra i denna tävling) men ändå troget med modulhusens teman.
Tack! Ja det är verkligen inte lätt att hitta något som, precis som du säger, sticker ut men samtidigt inte är alltför långt ifrån temat. Just uppfinnarhuset var för övrigt ett väldigt roligt bygge att göra!

Nybohov Creation Ltd.

Alla tummar upp!

Lips sticker ut fint med sina pastelliga färger.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

fillishave

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 11 April 2017 kl. 19:06
Alla tummar upp!

Lips sticker ut fint med sina pastelliga färger.
Tack! Ja det var roligt att brassa på till 100% med dom färgerna  :)