Stud.io (nytt LEGO-byggar-program)

Startat av Teabox, 31 oktober 2016 kl. 13:35

Föregående ämne - Nästa ämne

MrLaago

Tack @MagFors jag får kolla på det ikväll!

o0ger

Citat från: MagFors skrivet 07 oktober 2025 kl. 23:01Ladda ner filerna från LDraw Part Tracker och importera dem till Custom parts i Stud.io.
Har du testat detta själv nångång? Det går inte att importera .dat-filer i Studio. Man måste gå via PartDesigner.

Jag laddade ner 5059.dat för att testa. Den filen går inte att importera till PartDesigner för den säger att det saknas en sub part.

Om du vet hur man gör detta så får du gärna skapa en liten guide.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MrUzagi

Citat från: o0ger skrivet Igår kl. 11:25Har du testat detta själv nångång? Det går inte att importera .dat-filer i Studio. Man måste gå via PartDesigner.

Jag laddade ner 5059.dat för att testa. Den filen går inte att importera till PartDesigner för den säger att det saknas en sub part.

Om du vet hur man gör detta så får du gärna skapa en liten guide.

Filerna på LDraw är sällan självständiga utan består av flera underfiler man också behöver hämta. Det brukar stå på sidan för dat-filen vilka sub parts den behöver.

o0ger

Citat från: MrUzagi skrivet Igår kl. 16:03Filerna på LDraw är sällan självständiga utan består av flera underfiler man också behöver hämta. Det brukar stå på sidan för dat-filen vilka sub parts den behöver.
Ok, det verkade funka. Man laddar ner ZIP file och sen packar man upp den. Då funkar det att importera biten i PartDesigner. Sen måste man själv lägga till connection points.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MagFors

Precis.
Ladda ner valfri zip-fil, eller hela vårat Unofficial Files. Eller plocka valfri bit från Part Tracker
Filerna ska sparas i CustomParts i Studio-filstrukturen. Strukturen i zip-filerna måste behållas. Sen kan man addera connection points.

Det finns en tutorial här:
https://wiki.ldraw.org/wiki/How_To_Add_Unofficial_Parts_to_BrickLink_Studio

Så småningom hinner BL/Studio ikapp, och inkluderar biten/filerna i en Studio part Update.

MrLaago

Jag lyckas inte med 5059. jag får in delar men inte tillsammans. Jag vet inte vad jag gör för fel eller vad jag ska fråga er.. 

o0ger

Citat från: MrLaago skrivet Igår kl. 21:35Jag lyckas inte med 5059. jag får in delar men inte tillsammans. Jag vet inte vad jag gör för fel eller vad jag ska fråga er..
Kan du visa med en eller flera skärmdumpar?

Bifogar min 5059 som jag gjorde via Ldraw-objektet.