[MOC] NYC Fire Escape Building

Startat av Nybohov Creation Ltd., 16 Oktober 2016 kl. 09:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Zilmrud skrivet 27 Oktober 2016 kl. 12:45
Shit va snyggt! Grym trapp, snygga fönster och snygg användning av de vita "bågarna"
Tackar! Jag satte först dit ett vanligt fönster bakom bågen, men det såg inget vidare ut. Som av en händelse passar ett lagom antal plates och tiles.
Citat från: Ashman skrivet 27 Oktober 2016 kl. 13:39
Mycket som är fint! Trappan naturligtvis, men tycker även du fått till riktigt  bra färgval.
Tack! Vitt, mörkrött och grått funkar oväntat bra.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Storm_666

Ser riktigt snyggt och verklighetstroget. Tycker att du skickar det där till mig när det är klart  ;D Haha.

Ett litet tips, pröva att korta ner dörrposten (som har fått en tegelstensvägg) en rad bricks eller två. Den ser, trots trappsteget, lite hög ut mot den andra dörren.

Fönsterramarna är fantastiskt snygga med sina mörkröd stripes/plates  :)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Storm_666 skrivet 28 Oktober 2016 kl. 17:11
Ser riktigt snyggt och verklighetstroget. Tycker att du skickar det där till mig när det är klart  ;D Haha.

Ett litet tips, pröva att korta ner dörrposten (som har fått en tegelstensvägg) en rad bricks eller två. Den ser, trots trappsteget, lite hög ut mot den andra dörren.

Fönsterramarna är fantastiskt snygga med sina mörkröd stripes/plates  :)
Tack igen!

Helt klart har du rätt i att dörren som är täckt med tegel bör sänkas en del. Har inte tänkt på det tidigare, men det ser onekligen lite underligt ut. Tack för tipset!

När vi landade i Billund i torsdags såg jag att ett hotell vid flygplatsen heter Zleep. Det visste jag inte när jag namngav mitt hotell.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim

Riktigt riktigt snyggt! Blir grymt imponerad! ;D ;D

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Joacim skrivet 30 Oktober 2016 kl. 07:18
Riktigt riktigt snyggt! Blir grymt imponerad! ;D ;D
Tackar!

Det var när jag såg The Wire (typ tio år efter alla andra) som jag såg detta hus och tog ett skärmklipp:

När jag satte igång med det som utvecklades till hotellet glömde jag bort att kolla på bilden utan byggde efter mitt, uppenbarligen dåliga, minne. Det betyder att det blir att sätta igång med ett nytt bygge när detta klart. Tanken är att det ska se, nästan. lika nedgånget ut som på bilden.

Magnus den store

Med tanke på att det är från The Wire, och det står människor och hänger utanför ett igenbommat hus, tror jag inte att de säljer "girl scout cookies". Ska du också ha knarklangare utanför ditt bygge?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 01 November 2016 kl. 01:32
Med tanke på att det är från The Wire, och det står människor och hänger utanför ett igenbommat hus, tror jag inte att de säljer "girl scout cookies". Ska du också ha knarklangare utanför ditt bygge?
Kanske det, men jag vet inte om det finns några knarklangartorsos att använda.

Magnus den store

Säg det. Det finns däremot en perfekt figur för medlem i 1%-klubb:
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Så j-vla typiskt. Efter en lång dag på jobbet upptäcker jag att någon taggat sidan på hotellet:

NYC Tags by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Sockerbit

dalle

Snyggt. Men tycker du ska tagga NCL.

Nybohov Creation Ltd.

dalle

Nybohov Creation Ltd.

Storm_666

Detta hus blir bara bättre för varje bild du lägger upp ;D
Bra jobbat  :)