Månadens byggen Aug 2016 arbetstråd

Startat av Anders67, 07 Augusti 2016 kl. 09:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Anders67

Anders67

Citat från: mortil skrivet 14 Augusti 2016 kl. 18:27
har alltid varit intresserad av lego robotar så jag har börjat bygga en egen. 
funderar på att lägga till ett benpar till på varje sida

Anders67

Citat från: Nilseman skrivet 17 Augusti 2016 kl. 23:15
Kan man tänka sig något mer gåtfullt än Mörksuggan?
Allestädes närvarande, lyssnande, förnimmande, men utan att själv höras!
Den visdom, som verkar i tystnaden, är hennes hemlighet.
De stora skogarna, de gamla timmerhusen utgör Mörksuggans naturliga omgivning.

Gud så svårt att göra en bild rättvis, blev ganska nöjd i verkligheten,
med rätt vanliga bitar och en aning svävande SNOT-lösningar. Även stud-förskjutning med ca 1/4 stud.

Ett bra väsen som vi i Dalarna kan vara stolta över :-)

Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 18 Augusti 2016 kl. 13:08
Har byggt ut parken i Micropolis.

Tidigare var den 2x2 plattor, men nu 3x3.

Den gamla syns på denna bild från Kistautställningen (där också den förra gokartbanan var med):

Översikt:

Den nya parken har fått en sandstrand med en liten kiosk:

Uthyrning av roddbåtar fanns tidigare, men nu har man utökat med segelbåt också:

Det finns nu en hel del olika typer av träd:

Micropolis Recreational Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 Augusti 2016 kl. 08:58
Huset är färdigt och det är dags för inflyttning.

Ägaren, som heter något så alldagligt som Lars Wilhelmsson, kallar sig för Larry Whirlwind och missar inte att berätta för alla som inte vill lyssna att han minsann provspelade för en tidig upplaga av Monsters of Block. Det föll inte särskilt väl ut, då personkemin inte riktigt funkade, men enligt Larry berodde det på att "de andra var så kassa musiker".

Efter den misslyckade provspelningen harvade Larry på i olika orkestrar, den ena mindre framgångsrik än den andra. Av en slump träffade han en av Brickney Spears låtskrivare och lyckades få med ett av sina egenkomponerade licks i ett intro till en av hennes minst kända bitar. Gaget räckte till att skaffa en ny lya.

Larry flyttade in för ett par dagar sedan och nu kommer resten av ägodelarna. Viktigast är naturligtvis förstärkaren och älsklingsguran, med även löpbandet och hojen (allt för att hålla åldrandet i schack). Larry verkar dock fortfarande gå hem hos damerna, för visst har någon "glömt" en parfymflaska i ett fönster?

Larry i egen hög person:

Löpbandet (hittade en kortare variant på nätet som förlängdes, men lillkillen klagade på att det saknades räcken på sidorna):

Vardagsrum/köksdel:

Badrum:

Enkel trappa på baksidan:

Några fler bilder:
[MOC] Green House by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Anders67

Citat från: MBL Designs skrivet 22 Augusti 2016 kl. 01:25
Till och börja med,
Hejsan detta är mitt första inlägg på forumet! :D

Denna model är baserad på displayen som Marvel Comics karaktären,Tony Stark har för sina Iron man dräkter!
Den kan man hitta i alla Iron man filmer som har kommit ut. Jag tänkte vilket bättre sätt kan man visa upp sin Iron Man figur samling än att bygga en Hall of Armor åt dem.

Låt mig veta vad ni tycker! ;)

Anders67

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 23 Augusti 2016 kl. 15:07
Slaktade min gamla steampunk-version av AT-ST och gjorde om en ny från grunden. Stabilare ben som går att ställa i olika vinklar samt helt annorlunda "cockpit". Enjoy!
Steamwars - Steampunk AT-ST (2) by Andreas Lenander, on Flickr
Steamwars - Steampunk AT-ST (1) by Andreas Lenander, on Flickr
Steamwars - Steampunk AT-ST (3) by Andreas Lenander, on Flickr
Steamwars - Steampunk AT-ST (4) by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 22 Augusti 2016 kl. 18:24
Tycker lite synd om stackars kapten Krok så jag besutade mig för att ge honom en ärlig chans i kampen mot den där dryga Peter...
Captain Hook Mech (1) by Andreas Lenander, on Flickr
Captain Hook Mech (2) by Andreas Lenander, on Flickr
Captain Hook Mech (3) by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Citat från: MBL Designs skrivet 24 Augusti 2016 kl. 12:43
Så när Lego släppte bilder på 76056 Batman Rescue from Ra's Al Ghul så blev jag besviken för den såg inte riktigt bra ut! Den hade bra figurer däremot så jag beslutade mig att bygga min egna Lazarus Pit! Jag ville att den skulle ta lite mer insperation från den i serietidningar. Jag försökte också hålla mig till en liten yta så det blev att jag byggde den på en 16x16 baseplate, så för tillfället så får den vara där. Men det hade varit roligt att expandera den när jag får mer utrymme att ställa upp mina skapelser!

Låt mig veta vad ni tycker!

Anders67

Citat från: Ozp skrivet 22 Augusti 2016 kl. 20:41
Nu har jag tilat golven inuti skolan också. Den var så här i Halmstad men har inte tagit mig tid att fotografera den förrän nu.

Friends school by LegoOzp, on Flickr

Anders67

Citat från: jalex skrivet 24 Augusti 2016 kl. 11:39
Det här är en variant på bobblehead-tekniken som jag använde i mina Star Wars Bobbleheads.  Med ett mycket tyngre huvud så gungar huvudet mera och då tyckte jag det påminde lite om någon som håller takten till musiken. Så då kom jag på idén till denna MOC. En tonårsgitarrist och hans gröna musvän Mac!

Den ligger också ute som ett Ideas-projekt som ni kan kolla in här:)

En video som visar hur han gupper till musiken.

Musen Mac

En liten skiss jag gjorde innan själva bygget.

Anders67

Citat från: Ashman skrivet 25 Augusti 2016 kl. 11:39
Jag blev inspirerad att bygga ett hus åt några av mina Fabuland-figurer. I normala fall bygger jag bara hus i vitt arkitekt-Lego, så det var kul att utvidga repertoaren lite. Jag ville kombinera lekfullheten från Fabuland med lite av elegansen från modulhusen. Upptäckte snabbt att jag inte hade så många bitar att jobba med, så därför är vissa lösningar nödlösningar. T ex är ena sidan av huset en studs bredare än den andra och det finns ingen baksida.

Jag tar gärna mot tips och förslag. Har beställt lite blommor och annat för att göra trädgården mer levande.

Mer bilder på flickr: https://www.flickr.com/photos/128738689@N05/albums

Elefanten Edwards hus och bilolyckan

Det var en vacker dag I Fabuland. Elefanten Edward jobbade i trädgården och hans fru Lena Lamm hängde tvätt. Lisas gamla vän Bertil bulldog jagade den sällsynta röda spindeln som hade setts i området för första gången på 50 år.

Solen sken och de var alla glada och upprymda, för snart skulle Edwards tvillingbror Edward Fiskare komma på besök.

Då plötsligt hordes en krasch, följt av ett skrik!

Edward Fiskare: Nej, konstapeln, jag körde inte speciellt fort. Men han dök upp helt plötsligt och jag hade inte en chans att väja.

Poliskonstapeln: Polisinspektör Dogge, hittar du något?
Inspektör Dogge: Ja, jag har nu bevis för att detta är inte någon vanlig cosplayer. Skölden är gjord av en udda legering av järn och vibranium. Det måste vara Captain America som ligger under bilen!
Poliskonstapeln: Då bryr jag mig inte ens om att skriva en rapport. Ingen som kommer sakna honom precis.
Inspektör Dogge: Är du inte klok!? De kommer skicka Black Widow som kommer vända upp och ner på hela Fabuland.
Poliskonstapeln: Har du inte hört det senaste? Captain har varit Hydra-agent hela tiden. Ingen kommer sakna honom.
Inspektör Dogge: Nej, nej, nej, det var bara ett skämt. Han är inte Hydra!
Poliskonstapeln: Ett skämt? Men det är ju inte det minsta kul!
Inspektör Dogge: Nej, jag vet. Men de verkar gilla den typen av humor.

Senare vaknade Captain upp. Det är ju Fabuland trots allt.

Sista bild ur fågelperspektiv:

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 27 Mars 2016 kl. 00:26
Lite uppdaterade bilder på min något renoverade Slave I i steampunk-stil. De gamla bilderna verkar ha försvunnit ur denna post så vi hoppas att detta funkar :)
Steamwars - Steampunk Slave I (1) by Andreas Lenander, on Flickr
Steamwars - Steampunk Slave I (2) by Andreas Lenander, on Flickr
Steamwars - Steampunk Slave I (3) by Andreas Lenander, on Flickr
Steamwars - Steampunk Slave I (4) by Andreas Lenander, on Flickr