XL-motor VS 2 L-motorer

Startat av jensglindgren, 05 Augusti 2016 kl. 18:36

Föregående ämne - Nästa ämne

jensglindgren

Hej

Är på jakt efter svar på frågan vad som är bäst, 1st XL eller 2 St L-motorer.

Det ultimata hade varit om nån av er hade två liknande fordon med dessa två olika uppsättningar och kunde göra tester.

Tex:
Dragkamp!!
Acceleration
Toppfart
Max last i KG som den kan dra.

Mvh jens

Eigenbrötler

utväxlingen är ju minst lika viktig, men litye grunddata kan du få här:

http://www.philohome.com/motors/motorcomp.htm

och för att koppla två st kan du läsa här:

http://www.philohome.com/pfrec/coupling.htm
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

jensglindgren

Yes dessa har jag läst men det vore kul att se ett verkligt test och inte bara siffror. På pappret ska Chelsea vinns mot Norwich, men likt förbannat kan dom få stryk.

Ashman

Jag har dålig koll, men många har xl till långsamma starka bilar oxh large till snabbare.

En faktor man lätt glömmer bort är att de ser olika ut vilket för att man måste tänka på designen. Sitter motorn långt bort så kanske man tappar kraft genom drivaxeln. När jag byggde en liten bil så tyckte jag det var lättare att sätta large-motorer nära hjulen, men det beror ju helt på designen.

jensglindgren

Jag håller på och bygger en lastbil och den blir klen med en L-motorn och det jag vill vet är om jag kan sätta in en till L-motorn och förvänta mig mer vridmoment och styrka?

Eigenbrötler

Citat från: jensglindgren skrivet 09 Augusti 2016 kl. 18:29
Jag håller på och bygger en lastbil och den blir klen med en L-motorn och det jag vill vet är om jag kan sätta in en till L-motorn och förvänta mig mer vridmoment och styrka?

I min lastbil har jag två L motorer sammankopplade för mer ös:
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Ashman

Citat från: jensglindgren skrivet 09 Augusti 2016 kl. 18:29
Två motorer kommer ge mer kraft. Sen kan du ju koppla dem på lite olika sätt.

Eigenbrötler: Snygg lastbil!